האם אתה מודאג מההשלכות של פשיטת רגל? אל תדאג. רוב החששות שלך כנראה מבוססים על מיתוסים ישנים על פשיטת רגל. הנושים עובדים קשה כדי לקדם את התפיסות השגויות הללו.

במציאות, בדרך כלל יש יותר יתרונות מחסרונות בעת הגשת בקשה לפשיטת רגל.

מיתוסים של פשיטת רגל:

מיתוס מס' 1: לעולם לא תקבל אשראי שוב אם תגיש בקשה לפשיטת רגל.

לא נכון. למרות שפשיטת רגל יכולה להישאר בדוח האשראי שלך עד 3 שנים ממועד סגירת התיק, אתה יכול להתחיל לבנות מחדש את האשראי שלך ברגע שפשיטת הרגל שלך נסגרת ומבוטלת. רבים מלקוחותינו רוכשים בתים חדשים, רכבים, ואף זכאים לכרטיסי אשראי מספר חודשים לאחר סיום פשיטת הרגל. למעשה, נושים רבים יתחילו להציע אשראי מיד לאחר ההפטר. עם תכנון וייעוץ נכונים, אתה יכול לקבל אשראי חדש הרבה יותר מהר מהצפוי.

מיתוס מס' 2: המלווים יתעלמו ממך אם תגיש בקשה לפשיטת רגל.

שֶׁקֶר. לאחר שהכנסת העבירה את חוק חדלות פירעון החדש ב-2019, חלק ניכר מהסטיגמה הקשורה לפשיטת רגל נעלמה. מלווים רבים מבינים את הבעיות בכלכלה שלנו ואת ההשפעה של המשבר הזה על הצרכנים. כל כך הרבה יציעו אשראי למי שנפגע מפשיטת רגל. בעוד שהריבית עשויה להיות גבוהה יותר, אתה עדיין יכול לקבל אשראי, למרות הגשת פשיטת רגל.

מיתוס מס' 3: אנשים שמגישים בקשה לפשיטת רגל גונבים ועלולים ללכת לכלא.

בכל שנה כ-50 אלף אנשים בוחרים להגיש בקשה לפשיטת רגל, בין אם דרך ההוצאה לפועל או דרך בתי המשפט. מדובר באנשים טובים, בדיוק כמוכם, שנמצאים במצבים כלכליים קשים. למרות שתמיד יש נגע רע בכל קבוצה, רוב מבקשי פשיטת הרגל זקוקים נואשים להקלה ופונים לפתרונות של פשיטת רגל כדי לסייע להם בתקופה קשה זו. בין אם איבדת את עבודתך ואינך יכול לשלם את כרטיסי האשראי שלך, או חלית או נפצעת ונגרמו לך הוצאות רפואיות משמעותיות, אתה לא אדם רע בעצם זה שבחרת בסעד של פשיטת רגל.

חוקי חדלות פירעון נולדו כדי לסייע לאנשים לחסל את חובותיהם ולהמשיך בחייהם. אם אתה מתמודד עם סוג זה של קשיים, המשרד שלנו יכול לעזור.

מיתוס מס' 4: הגשת פשיטת רגל היא קשה מאוד ועלולה לגרום לביקורת.

לא ברוב המקרים. הגשת פשיטת רגל היא הרבה יותר קלה מאשר בעבר. בעוד שהחוק מחייב מילוי והגשה של טפסים שונים לבית המשפט, חלק ניכר מהעבודה מתבצעת באופן אלקטרוני הודות לתיוק אלקטרוני.

ברוב המקרים, אנו פשוט צריכים למלא טופס קליטה, ערכים עבור הנכס שלך, דפי בנק ל-3 חודשים, החזרי מס לשנתיים, תלושי שכר ל-3 חודשים ורשימת החובות שלך. משרדנו מטפל בכל השאר. יש לנו את הניסיון והמסירות הדרושים כדי שההגשה שלך תעבור בצורה חלקה ויעילה.

מיתוס מס' 5: אינך יכול להגיש פשיטת רגל בעצמך אם אתה נשוי.

אינך יכול להגיש פשיטת רגל בעצמך אם אתה נשוי. לא נכון. חוקי פשיטת הרגל מתירים לכל אחד להגיש בקשה לפשיטת רגל, אך ההגשה הנה בנפרד.

לדוגמה, אם יש לך ולבן זוגך חובות משותפים יחד, כמו משכנתא, כרטיסי אשראי ו/או הלוואות, אז הגשה משותפת הגיונית. פשיטת הרגל תסייע לחסל או לבנות מחדש את החובות המשותפים הללו. 

מיתוס מס' 6: אתה יכול להגיש בקשה לפשיטת רגל רק פעם אחת.

מיתוס שגוי. עדיין מותר לך להגיש בקשה לפשיטת רגל יותר מפעם אחת, בהתאם למועד הגשת פשיטת הרגל. אם התיק הקודם שלך נדחה, בדרך כלל אין תקופת המתנה להגשה מחדש (למרות שלתיק שנדחה "במשא פנים" תצורף תקופת המתנה). במצבים אלו, ישנה חשיבות מכרעת לפנות לעורך דין בעל ידע בתחום פשיטת רגל, שכן ישנן בקשות מסוימות שיש להגיש על מנת להרחיב את הגנת פשיטת הרגל במקרה הנוכחי שלך. למשרדנו הידע והניסיון להדריך אותך בתהליך זה.

מיתוס מס' 7: פשיטת רגל תהרוס את ציון האשראי שלך.

בעוד שדירוג האשראי שלך יושפע בעת הגשת הבקשה, הוא לא ייהרס לנצח. בהתאם למצבך ולרמת החובות שלך, אתה עשוי להגדיל את ניקוד האשראי שלך על ידי הגשת בקשה לפשיטת רגל. פשיטת רגל עוזרת לבטל את ההשלכות השליליות של החובות שלא שולמו, כל פעילות שלילית תסתיים, לרבות ריבית, עמלות איחור, עמלות גבייה ושכר טרחת עורך דין. 3 שנים לאחר סיום פשיטת הרגל היא תוסר גם מדוח האשראי שלך, ותגלה דף נקי.

מיתוס מס' 8: חלק מהנושים חסינים מפני פשיטת הרגל ועדיין יכולים לתבוע אותך.

זה שקרי לחלוטין. למעשה, אחת הסיבות העיקריות להגשת פשיטת רגל היא לבטל את כל פעילויות הגבייה. כאשר אתם מגישים את בקשת פשיטת הרגל, אתם ורכושכם מקבלים הגנה אוטומטית מבית המשפט כנגד הנושים שלכם (המכונה "השהייה האוטומטית"), הכוללת גם את עורכי הדין של הנושה, סוכנויות הגבייה, נציגיו, ו/או סוכנים.
החוק אוסר במפורש על הנושים שלך ליצור איתך קשר מכל סיבה שהיא, לרבות באמצעות התכתבות בכתב, חשבונות חודשיים או שיחות טלפון. על הנושים להפסיק את כל מאמצי הגבייה נגדך, כלומר הם לא יכולים להגיש תביעה חדשה, להמשיך בתביעה קודמת או לגבות על פי פסק דין משפטי קודם.

מיתוס מס' 9: פשיטת רגל אישית תהרוס את המשפחה שלך.

הרבה דברים מובילים לבעיות משפחתיות, אבל פשיטת רגל עשויה להציע פתרון לחלק מהבעיות שלך. ייתכן שאתה על סף גירושין בגלל המשבר הכלכלי שלך. המשרד שלנו רואה את זה הרבה. במקרים מסוימים, אתה יכול לעצור את הבעיה המשפחתית על ידי הגשת בקשה לפשיטת רגל וקבלת התחלה חדשה וכלכלית.

למרות שהגשת בקשה לפשיטת רגל יכולה להיות החלטה קשה מאוד בחייכם, היעדר כל הלחץ הזה עשוי לתת למערכת היחסים שלכם סיכוי להילחם.

זקוק למידע נוסף על פשיטת רגל? אנא התקשר למשרדנו כדי לדבר עם עורך דין פשיטת רגל בטלפון 077-50-40-509 הדרך לחופש כלכלי מתחילה כאן.