האם עלי להגיש בקשה לפשיטת רגל? הלוואי שהיה לי קל להשיב על כל פעם שנשאלתי את השאלה הזו. אני יודע שהמחשבה להגיש בקשה לפשיטת רגל יכולה להיות מפחידה. המילה "פשיטת רגל" נושאת לעיתים קרובות קונוטציות שליליות רבות, והמחשבה להגיש בקשה לפשיטת רגל יכולה לגרום לאדם לחוות רגשות רבים ושונים. עבור אנשים רבים, הגשת בקשה לפשיטת רגל יכולה לספק להם תקווה להתחלה כלכלית חדשה. עם זאת, קשה שלא לראות את הצד החיובי של הגשת בקשה לפשיטת רגל כאשר החשבונות נערמים לפניך, חשבון העו"ש ריק וביום המשכורת הוגשה לך תביעת חוב. זה המקום שבו אתה צריך לקחת צעד אחורה ולהודות שאתה זקוק לתפיסה חדשה בהבנה של הבעיה.

אם פשיטת רגל מתאימה לך, הדבר תלוי במגוון גורמים. אם אתה שוקל פשיטת רגל, הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא לדבר עם עורך דין מנוסה לפשיטת רגל. עורך הדין יבדוק את המקרה שלך ויעזור לקבוע אם פשיטת רגל מתאימה לך. זכרו, שלא כל מי שעובר בדלתותינו מגיש בקשות לפשיטת רגל. יכולות להיות אפשרויות אחרות שאינן פשיטת רגל לבדיקה. להלן מספר דברים שיש לקחת בחשבון לפני ששוקלים הגשת בקשה לפשיטת רגל:

האם פשיטת רגל תעזור לי?
הערך את כל האפשרויות שלך לפני הגשת בקשה לפשיטת רגל, וחשוב על המטרות שאתה רוצה להשיג על ידי הגשתה. לא כל החובות יימחקו באמצעות הפטר בפשיטת רגל, וייתכן שפשיטת רגל לא תהיה האופציה הטובה ביותר אם למשל כל מה שאתה רוצה לעשות זה למחוק את החובות שלא ניתנים לשחרור (כגון הלוואות עם ערבות או קנסות). לפעמים, הנושים לרוב מוכנים לעבוד עם חייבים, ועם כל אדם שמגיש בקשה לפשיטת רגל, כדי להסדיר את חובותיו. אם אתה מסוגל לפתור את בעיית החובות שלך עם הנושים שלך ללא התערבות של בתי משפט, ייתכן שלא תצטרך להגיש בקשה לפשיטת רגל.

זכאות לפשיטת רגל

פשיטת רגל מול הממונה על הליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל בהוצאה לפועל הן שתי צורות פשיטת הרגל שכל החייבים מגישים. בשני המקרים יש דרישות זכאות מסוימות. כדי לקבל צו פתיחת הליכים, עליך להיות בעל סכום מצטבר מסויים של חובות. יתכן שלא תוכל להגיש בקשה לפשיטת רגל אם יש לך חובות בסכום נמוך. במקרה זה תצטרך לנסות להגיע להסדר עם הנושים. עורך דין מנוסה לפשיטת רגל יעזור לך לקבוע אם אתה זכאי לפשיטת רגל בהוצאה לפועל או מול הממונה.

בית ורכוש
הגשת בקשה לפשיטת רגל לא תפטור מכם את חובתכם לשלם את המשכנתא, אך היא יכולה להקל עליכם בתשלום המשכנתא מכיוון שתפטרו מחובות אחרים הניתנים למחיקה.

דירוג אשראי
בנוסף, פשיטת רגל תשפיע על דירוג האשראי שלך. מי שאומר לך אחרת לא אומר את האמת. השפעת פשיטת הרגל על ניקוד האשראי שלך תלויה בגורמים רבים, כולל כמה טוב היה ציון האשראי שלך לפני הגשת בקשה לפשיטת רגל. אם היית עבריין בחשבונות רבים וציון האשראי שלך כבר היה נמוך, סביר להניח שהניקוד שלך ייקח טבילה צנועה. עם זאת, אם היה לך אשראי טוב לפני הגשתך, ציון האשראי שלך עשוי לקבל מכה גדולה בהרבה.

חיים אישיים
פשיטת רגל הינה עתירת נייר, ועל כן עלולה להיות פולשנית ועומסת עליכם ועל משפחתכם. כשאתה מגיש בקשה לפשיטת רגל, אתה נדרש לחשוף כל פרט בכספיך, ויש סיכוי שאנשים אחרים יגלו שאתה מגיש בקשה לפשיטת רגל. פשיטת רגל אינה דבר שיש להיות מובך ממנו, אך יש אנשים שלא מרגישים בנוח שאנשים אחרים יודעים על פשיטת הרגל שלהם. סביר להניח שאתה תתחייב לתוכנית פירעון של שלוש עד חמש שנים. אז התשובה היא כן, זה יגרום קצת שינוי באורח החיים.

ההחלטה להגיש בקשה לפשיטת רגל יכולה להיות קשה מכיוון שיש לקחת בחשבון גורמים רבים. לפני הגשת בקשה לפשיטת רגל, חשוב להיפגש עם עורך דין מנוסה בפשיטת רגל. עורך הדין יוכל לעזור לך להחליט אם פשיטת רגל מתאימה לך ואילו גורמים יש לקחת בחשבון. עורכי הדין אמורים להיות מסוגלים לענות על כל השאלות שלך. והכי חשוב, יהיה עליך להתמקד בעתיד ולא בפרטי הגשת פשיטת הרגל.