אם פתחתם את הדף הזה, כנראה שאתם מייחלים לפתוח דף חדש גם בחיים הכלכליים שלכם.
זו כבר נקודת פתיחה טובה…
אתם רוצים לראות את עצמכם רגועים ושלווים, מיושבים כלכלית, בלי טלפונים מציקים ובלי מכתבים מאיימים.
אם תרצו אין זו אשליה!
קחו לכם כמה דקות, הקדישו אותן לקריאה נינוחה של המילים החשובות האלה.
המאמר הזה הולך לעזור לכם למצוא עורך דין פשיטת רגל בתל אביב שישים קץ לחובות שלכם, או לפחות, לחלק מהם, וכמובן, קץ לתלאות שהם מביאים איתם, בהתחייבות!

תל אביב נמצאת בלב הארץ והיא המטרופולין העסקי המרכזי שבה, לכן, עורכי דין רבים בחרו להקים את משרדם בה.
רק בשביל לסבר את האוזן, תל אביב היא העיר עם הכי הרבה עורכי דין בעולם! האם זה הופך את מלאכת האיתור והמציאה לפשוטה יותר? לא בטוח.
דווקא עודף ההיצע מצריך מהלקוח הפוטנציאלי לדעת כיצד "לסנן" ובכך לאתר את עורך הדין המתאים ביותר עבורו אשר אכן יוביל אותו להפטר כמה שיותר מכובד.

מי הוא עורך דין פשיטת רגל?

עורך דין פשיטת רגל הוא השם המקצועי שניתן לעורך דין שעוסק בייעוץ משפטי ובליווי של אנשים פרטיים וחברות, שנקלעו למצב שבו סך ההתחייבויות שלהם גבוה מסך נכסיהם, ולכן, אין להם כל יכולת בעתיד הנראה לעין, לפרוע את חובותיהם. משכך, עליהם לבקש מבית המשפט לפטור אותם מחובותיהם באמצעות כניסה להליך פשיטת רגל.

עד סוף שנת 2019 עורכי הדין וכל המערכת המשפטית ראו בפקודת פשיטת הרגל כאורים ותומים בכל הנוגע להליכים, עד אשר בוצעה רפורמה מקיפה בהליכי חדלות הפירעון ביציאתו לעולם של חוק חדלות פירעון, ובוצעו שינויים מהותיים בדרך ההתנהלות מול החייבים ומול הנושים.

טיפים בבחירת עורך פשיטת רגל

עורך דין פשיטת רגל בתל אביב 7

1. לא להתמהמה. מומלץ מאוד לפנות לעורך דין מומחה לפשיטת רגל כבר בשלבים בהם אתם מרגישים צורך בעזרה. הכניסה להליך מיועדת לא רק למי שנמצא במצב של חדלות פירעון, אלא גם למי שעלול להימצא במצב כזה בסבירות גבוהה.
אם אתם צופים שלא תוכלו לעמוד בהתחייבויותיכם, אם אתם כעת לא עומדים בהתחייבויות, אלה סימנים שאתם צריכים להיפגש בהקדם עם עורך דין. אל תחכו ש”העגלה” תמשיך להידרדר במדרון עד שתתהפך, הקדימו תרופה והיוועצו כמה שיותר מוקדם עם עו”ד, כך סיכויי ההצלחה של ההליך יגדלו.

2. מידת הסדר שלו – האם החומר המשפטי שלו היה מסודר כראוי בקלסר וכשהיה צורך להציג מסמך היה ניתן למצוא אותו בקלות? האם ההופעה החיצונית היתה מסודרת? למשל, חולצה לבנה מגוהצת, מכנס שחור,
תרצו או לא, אלה יהיו הפנים שלכם בפני מי שיקבעו את גורל עתידכם הכלכלי, וחשוב שהפנים הללו ישדרו מקצועיות, סדר וניקיון.

3. בקרו במשרדי עורכי דין. ביקור במשרד יכול לתת רמזים חיוניים לגבי האופן שבו עורך דין יטפל בתיק של החייב. הסתכלו סביב במשרד, וראו עד כמה הוא מסודר. האם יש תיקיות מוכתמות בקפה זרוקות על הרצפה? נכון שלא הייתם הולכים לרופא עם חדר בדיקה מלוכלך? אז אל תזמינו עורך דין לפשיטות רגל עם משרד לא מאורגן.

4. שאלו כמה שיותר שאלות. ברגע שיש לכם כמה מועמדים, שאלו אותם את השאלות הבאות (התשובות לכל אחת מהשאלות הללו הן קריטיות, כך שאם יתקבלו תשובות מתחמקות, כנראה שזה דגל אדום שזה לא המשרד בשבילכם):

אילו הסמכות יש לך?
בכמה פשיטות רגל טיפלת?
בכמה אתה מטפל בחודש או בשנה?
אם אני לא עובד ישירות איתך, עם מי כן אעבוד?
האם אוכל להיפגש לשיחה עם עו”ד שאיתו אתה עובד?
כמה זמן יקח התהליך הזה?
כיצד יעבור ההליך?

האם כל מועמד ענה לך בצורה הוגנת ובפירוט? האם גם לעורך הדין וגם למשרד יש את המומחיות הדרושה לך? 

5. אל תשכרו את עורך הדין הזול ביותר. ברור שבנסיבות אלה, אין לחייב הרבה מזומנים פנויים. אבל כמו רוב הדברים בחיים, אתם מקבלים את מה שאתה משלמים עבורו. אתם רוצים עורך דין פשיטת רגל כזה שמכיר את המערכת ויעשה את העבודה הטובה ביותר בייצוג שלכם. זה עלול בסופו של דבר לעלות קצת יותר אבל בסוף, זה משתלם.

עורך דין פשיטת רגל, כמו כל נותן שירות אחר, זקוק לתחושה שהוא מתוגמל כראוי עבור העבודה שלו. ייצוג של חייבים מעצם טיבו וטבעו, כרוך בהקרבה והשקעת אנרגיות רבות.
לשכת עורכי הדין עשויה לעזור לכם לקבוע אם שכר טרחה המוצע הוא הוגן ועומד בכללי האתיקה. כל מי שגובה יותר מדי או מעט מדי, כנראה לא צריך להיות עורך הדין שתבחרו.

6. קבלו פרטי תשלום. גלו בדיוק מה כלול בשכר טרחת עו”ד פשיטת הרגל שלכם ומה לא. בהליכים מסובכים מסוימים, למשל, יתכן שיהיה צורך בחוות דעת מומחה. אם זה המקרה, האם זה כלול במסגרת החיובים שלכם או שזה יהיה תשלום נוסף?
האם הייצוג הוא גם בערעור? האם המחיר כולל את האגרות? ככל שהסכם שכר הטרחה שלכם יהיה מפורט וברור יותר למי שאינו משפטן ובקיא בז’רגון המשפטי, כך תהיו רגועים ושלווים על מה אתם משלמים, על אחת כמה וכמה כשמדובר בהוצאה שמגיעה במקרים רבים מהכסף שאין לכם.

7. להישאר מעורבים. ברגע שאתם שוכרים עורך דין פשיטת רגל, אל תסתפקו בכך שהוא יטפל בעניין שלכם לבד ואז, “תניחו לדברים לקרות מאליהם”. בדקו פעמיים את כל התיקים. למשל, בידקו האם מישהו מהנושים שלכם ירד מהרשימה? האם הסכומים מדוייקים?. מעורבות שלכם בפשיטת הרגל תסייע להבטיח כי ההליכים בעניינכם יתנהלו בצורה חלקה ותשאיר את עורך הדין שלכם עירני וקפדן.

8. בחרו רק מישהו שתרגישו איתו חיבור אישי. הליכי פשיטת רגל כרוכים בחשיפה בפני מידע אישי רגיש. זה האיש שאמור לעזור לכם לקום על הרגליים, לשמוע את הזעקה שלכם בסבלנות, לעודד, לחזק ויותר מכל, להקשיב. אתם הולכים להיכנס איתו למסע, אני קורא לזה אפילו “זוגיות מקצועית” ובזוגיות כמו בזוגיות, צריך להיות רק עם מי שחשים חיבור אליו.

האם כדאי לבחור עורך דין פשיטת רגל ממשרד קטן או ממשרד גדול?

עורך דין פשיטת רגל בתל אביב 8


מרבית עורכי הדין לפשיטות רגל עובדים כיחידים או בשיתוף פעולה עם כמה עורכי דין אחרים לפי הצורך.

עם זאת, באזור תל אביב ישנם כמה גדולים. במשרדי עורכי הדין לפשיטות רגל הגדולים (וכאמור אין הרבה כאלה בתחום הזה), התפקידים בדרך כלל די מוגדרים. אתם עשויים להתמודד עם עורך דין אחד שבודק את המידע שלכם, עורך דין אחר שמסביר לכם על התהליך, ועורך דין נוסף שעוזר לכם לאסוף את המידע ואת המסמכים שאתם נדרשים לצורך הגשת התיק.

ישנם יתרונות למודל זה, אך לקוחות לשעבר מדווחים כי הם הרגישו כמו “עוד לקוח במקרה של פשיטת רגל” וכי אף אחד לא ממש התייחס לבעיות האישיות שלהם. לשם כך, משרדים קטנים הם אידיאליים. פחות הרגשה של חברה או מפעל תעשייתי, והרבה יותר דגש על תשומת לב אישית וגישה לעורך הדין.

כמה סיבות לבחור במשרד עורכי הדין שלנו

✔ אחוזי הצלחה גבוהים ביותר בהשגת הפטרים גם במקרים קשים.
✔ נמצאים גם בתל אביב.
✔ מייצגים חייבים בלבד מתוך עיקרון.
✔ שמים דגש על סבלנות ויחס אישי חם ותומך מתוך הבנה כי מדובר בתקופה לא פשוטה בחיים.
✔ סדר, יסודיות וארגון שנראים מייד אף בביקור בתוך משרדנו.
✔ תשומת לב לכל פרט קטן.

צור עמנו קשר עוד היום ואנו מתחייבים להעניק לך סיוע מסור וללוות אותך יד ביד במסע שלך בדרך לחיים חדשים נטולי דאגות ונטולי חובות.