הבנת חדלות פירעון של חברה

אם החברה שלך חדלת פירעון, או שאתה מאמין שהיא מתקרבת לחדלות פירעון, עליך לקבל ייעוץ מיידי מעו"ד לחדלות פירעון. אתה יכול לקבל ייעוץ חסוי בחינם שיוכל לעזור לך להבין את כל האפשרויות האפשריות העומדות לרשות העסק שלך.

תוכן עניינים

מה זה חדלות פירעון של חברה?

חדלות פירעון של חברה הוא מצב בו חברה אינה מסוגלת לשלם את חובותיה או הוצאות אחרות שלה בזמן או במלואן. במובנים רבים ניתן לראות בחדלות פירעון פשיטת רגל לעסקים. חברה מסווגת כחדלת פירעון כאשר התחייבויותיה (או חובותיה) עולים על נכסיה; או כאשר היא אינה יכולה עוד לעמוד בהוצאותיה כאשר הן מגיעות לפירעון.

על אף שחדלות פירעון היא סיטואציה מסוכנת עבור חברה, אין זה אומר בהכרח שהחברה נמצאת מעבר לקו ההצלה. ישנן מספר אפשרויות חילוץ והחלמה עסקיות שיכולות לעזור להפוך את הונה של החברה ולהחזיר אותה למסלול ההצלחה הכלכלית.
אם אתה חושש שהחברה שלך היא חדלת פירעון – או הולכת לשם – הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא לפנות לייעוץ עורך דין חדלות פירעון בהקדם האפשרי. עורך הדין יוכל לשוחח איתך על האפשרויות השונות ולהציע את הפתרון המתאים ביותר עבור החברה שלך. ככל שתקדימו לפנות לעזרה, כך ייפתחו בפניכם יותר אפשרויות.

legal

איך לדעת אם החברה שלך חדלת פירעון

אם אינך בטוח אם החברה שלך היא חדלת פירעון, ישנם  מבחני חדלות פירעון עיקריים שאתה יכול לעבור שיכולים לקבוע אם החברה שלך מוגדרת כעת כחדלת פירעון.

בעוד שמבחני חדלות פירעון אלו יכולים לקבוע אם החברה שלך חדלת פירעון מבחינה טכנית, ישנם סימני אזהרה נוספים שעליך לשים לב אליהם. סביר להניח שהחברה שלך חדלת פירעון, או שהיא בסיכון להפוך לכזו, אם:

מה המשמעות של חדלות פירעון עבור החברה שלך?

אם אתה מזהה אחד מהתנאים לעיל במצבה הנוכחי של החברה שלך, אתה עלול להיות בסכנה לחדלות פירעון של החברה. ברגע שהחברה שלך תהיה חדלת פירעון אתה בסיכון שתוגש בקשת פירוק נגד העסק שעלולה להוביל לכך שבתי המשפט יאלצו להוביל את החברה שלך לפירוק.

חדלות פירעון של חברה לא אומרת שזה הסוף לחברה שלך, אבל אתה צריך לנקוט בפעולה מהירה ונחרצת אם אתה רוצה למקסם את השינויים שיובילו להפיכת המצב. ללא התערבות מקצועית, סביר להניח שהמצב רק יחמיר, ויקשה עוד יותר על כל מאמץ. לא רק זה, אלא שאתה גם מסכן את מצבך שלך בכך שאתה ממשיך לסחור בחברה שאתה יודע שהיא חדלת פירעון.

מה לעשות אם החברה שלך חדלת פירעון?

ברגע שהחברה שלך חדלת פירעון ביודעין, יש לך חובות ואחריות מסוימות כמנהל שלה. אחד מאלה הוא להציב את האינטרס של הנושים מעל אלה שלך, ושל חבריך הדירקטורים ובעלי המניות. אין לעסוק בפעילות שעלולה להחמיר את מצבם או להגדיל את ההפסדים שלהם עוד יותר. המשמעות היא שאסור להוסיף חוב נוסף לעסק, וגם לא לנשל את החברה מכל נכסיה.

במקרים רבים, ברגע שאתה יודע שהחברה שלך חדלת פירעון, תצטרך להפסיק את המסחר באופן מיידי על מנת להגן על הנושים שלך. עם זאת, במקרים מסוימים ניתן לקבוע כי מתן אפשרות להמשך פעילות בטווח הקצר עשויה להועיל לנושים. האדם היחיד שיכול לקבל החלטה זו הוא עורך דין חדלות פירעון שתפנה אליו לייעוץ מומחה לפני קבלת החלטה כלשהי לגבי עתידה של החברה חדלת הפירעון שלך. אי עמידה בהתחייבות זו עלולה להוביל להאשמות בסחר לא חוקי או הונאה, ואם תימצא אשם בעבירות כאלה אתה עלול לעמוד בפני עונשים.

חדלות פירעון של חברה

האם אני צריך עורך דין חדלות פירעון אם החברה שלי חדלת פירעון?

עורך דין חדלות פירעון הוא איש מקצוע המוסמך לתת ייעוץ ולפעול מול חברות בע"מ ומנהליהן. אם החברה שלך חדלת פירעון, פנייה לייעוץ צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלך.

עורך הדין יוכל לשוחח איתך על האפשרויות שלך ולקבוע את הצעד הבא המתאים ביותר עבורך ועבור החברה שלך. על ידי התייעצות עם עורך דין חדלות פירעון, לא רק שאתה ממקסם את הסיכויים שלך לרפא את החברה שלך, אלא שאתה מפגין את רצונך לתעדף את האינטרסים של הנושים שלך ולעמוד בחריצות בחובותיך כמנהל של חברה חדל פירעון.

אם תחליט ליישם אסטרטגיית של שיקום, או תחליט שפירוק הוא האפשרות הטובה ביותר עבור החברה שלך, עורך דין חדלות פירעון של חברה יפעל בשם החברה שלך לאורך כל התהליך. הוא יתקשר עם הנושים בשמך ויפעל כדי להשיג את כל תוכניות התשלום או ההסכמים הדרושים. 

צריך לדבר עם מישהו?

אם החברה שלך נאבקת עם חובות בלתי ניתנים לניהול, תזרים מזומנים לקוי או עתיד לא ברור, אתה רחוק מלהיות לבד. אנו מדברים עם מנהלי החברה בדיוק כמוך בכל יום ויום, ואנו כאן כדי לתת לך את העזרה והייעוץ שאתה צריך. התקשר לצוות שלנו עוד היום בטלפון 077-50-40-509

מהן האפשרויות לחברה חדלת פירעון?

ישנן מגוון אסטרטגיות שניתן להשתמש בהן כדי לסייע לחברה חדלת פירעון. האופציה המתאימה ביותר תהיה תלויה במספר גורמים לרבות רמת המצוקה בה נמצאת החברה, הכדאיות העתידית שלה והרצון מטעם הדירקטורים שלה לשנות את המצב.

הסדר נושים לא רשמי או פניה להארכת זמן ביצוע תשלום – לפני שתנסה תהליך רשמי, אולי תרצה לנסות לנהל משא ומתן עם נושים כדי להסכים על תקופת החזר אפשרית עבור החובות. אפשרות זו עשויה להעניק לעסק שלך תשלומים חודשיים נמוכים יותר ולהשאיר את הנושים מרוצים על מנת למנוע נקיטת פעולות משפטיות נגד החברה שלך. 

הסדר מרצון של החברה דרך בית המשפט – אם הנושים שלך רבים, רמות החוב שלך גבוהות, והיחסים שלך עם הנושים הופכים מתוחים, משא ומתן לא רשמי עשוי להיות לא מספיק. במקרים אלה, הסדר דרך בית המשפט יכול להיות פתרון.  המטרה היא להפחית את ההחזרים החודשיים של חברה עם חובות על ידי הגשת בקשה לבית המשפט.

פירוק – ברגע שחברה נכנסת לפירוק היא זוכה להקפאת הליכים שעוצרת כל פעולות משפטיות הננקטות על ידי הנושים ועשויה לאפשר לך גם לחלץ עסק מקריסה ועל מנת להמשיך לפעול כעסק חי. פירוק אינו פתרון קבוע לחברה; בשלב מסוים החברה תצטרך לצאת מהתהליך, עם זאת, זה כן נותן לחברה את הזמן והמרחב הדרושים לגיבוש תוכנית עתידית. לאחר הגשת בקשת הפירוק, חברה עשויה להימכר, להתארגן מחדש ולהמשיך לסחור תחת הבעלים הנוכחיים, או להיכנס להליך הפירוק במטרה להוביל לחיסולה.

אפשרויות מימון מחדש – אם החברה שלך נאבקת בתזרים מזומנים לא סדיר, או אם היא פשוט זקוקה להזרקת מזומנים כדי להגביר את הפעילות, נטילת סוג של מימון מסחרי יכול להיות הפתרון. אם יש לך נכסים יקרי ערך במיוחד, ייתכן שתוכל להשתמש בהם כמנוף או בטחון כדי להשיג סוג של מימון בטוח. יש לבחור באפשרות זו רק אם אתה בטוח ביכולת החברה שלך להחזיר; התייעץ עם עורך דין חדלות פירעון כדי לראות אם יש חלופות מתאימות יותר.

חדלות פירעון של תאגיד – אם הבעיות של החברה הוציאו אותה מעבר לנקודת ההצלה, העמדת החברה לפירוק בדרך של כניסה להליך חדלות פירעון עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר. במסגרת התהליך יזהה  הנאמן את כל הנכסים השייכים לחברה, בטרם יוערכו וימכרו אותם תוך חלוקת התמורה לנושים. בעקבות זאת, החברה תוסר לאחר מכן מהמרשם המתנהל ברשם החברות והיא תחדל להתקיים כישות משפטית. כל חוב שנותר בשלב זה יימחק אלא אם כן הוא מובטח באופן אישי על ידי הדירקטורים.

אם החברה שלך חדלת פירעון, עליך לפעול עכשיו. התעלמות מהבעיות שהחברה שלך מתמודדת איתה לא תגרום להן להיעלם; המצב רק יחמיר וככל שתיתן לזה להימשך זמן רב יותר, כך אתה בסיכון גדול יותר להתמודד עם האשמות של מסחר לא חוקי. דבר עם המומחים של משרדנו עוד היום בטלפון 077-50-40-509 לעזרה וייעוץ מיידי ולתיאום פגישת ייעוץ חינם ללא התחייבות.