אז יש לך חוב שלא שולם והנושים שלך מנסים לגבות את מה שאתה חייב להם. כעת, אתה מוצא את חשבון הבנק שלך מעוקל בגלל פסק דין של בית המשפט או חוב לרשות מקומית, ואתה תוהה, "כמה זמן נושה יכול להקפיא את חשבון הבנק שלי?" חשבון בנק עלול להישאר תחת עיקול תקופה מסוימת או עד שתעמוד בתנאי שהוגדר לביטול עיקול חשבון בנק.

מהו עיקול חשבון בנק?

חשבון בנק מעוקל פירושו שאינך יכול לבצע העברות כספים, משיכות, תשלומים מתוזמנים או תשלומי המחאות. הבנקים מקפיאים את חשבונך ברגע שהם מקבלים הוראת עיקול.אתה עדיין יכול לבצע הפקדות לחשבון הבנק שלך גם אם הוא מעוקל. עם זאת, כללי עיקול חשבון בנק אוסרים עליך לבצע פעולות חיוב כלשהן. הקפאת חשבונות היא זמנית, בדרך כלל עד שתעמוד בדרישות הנושה אם ברצונך לבטל את העיקול.

תקנה 44 לתקנות ההוצאה לפועל מפרטת את הדין הקיים בארץ בנוגע לביטול עיקול חשבון בנק ויתר העיקולים.
מכיוון שתשלומים מתוכננים לא יעברו בחשבון בנק תחת עיקול, אתה יכול לצפות לחיובי כספים שאינם מספיקים גם כאשר יש לך יתרה בחשבון. הבנקים יכולים לנכות עמלות אלו מחשבונך, מה שעלול לגרום ליתרה שלילית. כתוצאה מכך, ייתכן שתצטרך לשלם קנסות וריבית כדי לכסות את האוברדרפט.

איך פותחים תיק גירושין 1
נגן וידאו

מדוע חשבון הבנק שלך מעוקל?

כמה סיבות שעלולות לגרום לעיקול חשבונות בנק:

1. חובות לא שולמו לנושים
אחת הסיבות השכיחות לעיקול חשבון בנק היא חוב שלא שולם. אם לא הצלחת לשלם את ההלוואות שלך, הנושה שלך יכול לקבל פסק דין של בית המשפט להקפאת הפעילות בחשבון הבנק שלך. נושה לא יכול לבקש להשעות את חשבון הבנק שלך אם אין לו פסק דין של בית משפט. עם זאת, יש חריג לכלל הקפאת חשבון הבנק הזה. אין צורך בפסק דין אם לקחתם הלוואה באותו מוסד שבו פתחתם חשבון בנק.

2. חובות לממשלה שלא שולמו
ייתכן גם שתמצא את חשבון הבנק שלך מעוקל אם יש לך חובות שלא שולמו, כגון דוחות משטרה ועירייה. זה עלול להוביל לעיקול שכר ללא פסק דין של בית המשפט.

3. פעילויות לא חוקיות
הבנקים עשויים גם להקפיא את הפעילות בחשבונך אם הם סבורים שהוא היה מעורב בפעילויות חשודות או בלתי חוקיות, כגון הונאה, הלבנת הון ומימון פשע.

עורך דין תביעת אבהות

הבה נדבר על העניין שלך

אם יש לך עיקול והחוב שלך הנו מגובה של 50 אלף ש"ח (מצטער אני לא מטפל בפחות מכך...) אני אשמח לדבר איתך! ניתן להשאיר הודעה בווטסאפ או פשוט להתקשר 077-50-40-509

השלבים בעיקול חשבון בנק

ברוב המקרים, נושה צריך לפנות לבית המשפט ולקבל נגדך פסק דין לפני שהוא יוכל למשוך כספים מחשבון הבנק שלך. עם זאת, עיריות למשל והמוסד לביטוח לאומי אינם צריכים לפנות לבית המשפט והם יכולים לפתוח בהליכי גבייה ישירות

האם הבנק או הנושה שלך יודיעו לך לפני שהחשבון שלך יעוקל?

ברוב המקרים, לא תקבל שום הודעה לפני הקפאת חשבונך. אולי תשמעו על הקפאת החשבון מהבנק, אבל החשבון שלכם כבר הוקפא כשנודע לכם על כך. כמו כן, נושה פסק הדין עשוי ליידע אותך לפני הקפאת החשבון או לא. זה כדי למנוע ממך למשוך את כספך ולרוקן את חשבונך לפני שהם מקפיאים אותו.

למרות זאת, הנושה שלך חייב לומר לך שהוא תבע אותך ואם הצליח לקבל נגדך פסק דין.

מבלי שאפרט כאן את דרכי העבודה שלי המקוריות, צור קשר עם הבנק שלך כדי לדעת מדוע חשבון הבנק שלך הוקפא. אלא אם כן זה היה בגלל פסק דין של בית משפט עקב חוב שלא שולם, דבר עם הבנק שלך והסביר מדוע אין להקפיא את חשבונך. ספק את המסמכים הדרושים לתמיכה בטענתך.

אם זה בגלל פסק דין של בית המשפט, אבל לא קיבלת הודעה ואתה יכול להוכיח שמעולם לא פנו אליך לגבי ההליכים המשפטיים שננקטו נגדך, אתה יכול לבקש מבית המשפט לבטל את פסק הדין (להפוך אותו לבטל). עם זאת, אם זה בגלל חוב שלא שולם, אתה צריך לדבר עם הנושה המעורב ולשלם את החוב שלך כדי להסיר את הקפאת החשבון.

תביעה נגד עורך דין

נעים מאוד, עו"ד ליאור אבן עזרא, מייצג חייבים בהוצאה לפועל

עיקולים והגבלות, כמה שזה לא נעים לקבל אותם, ועוד יותר לא נעים, לחות איתם. אתם באם למשוך כסף והכספומט מסרב, רוצים להירגע וליסוע לחו"ל לנופש אך מישהו סגר עליכם אפילו את השמיים, ואפילו המשכורת שלכם – אפילו עליה מישהו שם את היד. התחביב שלי זה לבטל עיקולים וזה מה שאני הכי אוהב לעשות. כי אי סיפוק גדול יותר מלראות מישהו ממצב של הגבלה ודיכאון למצב של חופש ואושר. אם גם אתם סובלים מנחת זרועם של העיקולים וההגבלות, פנו אליי, אפילו עכשיו, לפני שהחוב יתפח ואולי יהיו עוד עיקולים, ואני מבטיח לסייע לכם להיות חופשיים ומאושרים.

חשוב להתייעץ עם עורך דין

אני ממליץ תמיד להיוועץ בעורך דין לענייני הוצאה לפועל במצבים כאלה. עורכי הדין תמיד מוצאים פרצות וליקויים בהתנהלות הנושים שמובילים לביטול עיקול חשבון בנק. האם הנושה שלך יכול לקחת כסף מחשבון הבנק המעוקל שלך?" כן, נושים יכולים לקחת כסף מחשבון הבנק המעוקל שלך כדי להסדיר את החוב שלא שולם , בתנאי שהם קיבלו פסק דין של בית המשפט. ברגע שנושה מקבל צו בית משפט, הוא יכול לדרוש מהמעסיק שלך להוציא חלק מהשכר שלך מתלוש המשכורת שלך כדי להסדיר את החוב שלך.
ליצירת קשר מיידי לצורך ביטול עיקולים או כל הגבלה אחרת, לחצו כאן לווטסאפ הישיר שלי ואשתדל להשיב בהקדם

כספים המוגנים מפני עיקול

הבנק שלך חייב ליידע אותך על עיקול החשבון. בנוסף, ההודעה חייבת לכלול את הנהלים כיצד לתבוע פטורים וכיצד לשחרר את כספך. אם החשבון שלך מכיל כספים פטורים, עליך ליידע את בית המשפט מיד. שופט יחליט אם להעביר את כספך לנושה או לשחרר לך את הכספים הפטורים.כספים שלא ניתן לעקל
על אף שניתן לבצע ביטול עיקול חשבון בנק, עד הביטול עצמו מדובר בסנקציה כבדת משקל, החוק מקנה הגנה לסוגי כספים רבים שבכל מקרה, לא ניתן יהיה לגעת בהם. מדובר בכספים שנועדו לצורך מחייה בסיסית או כקצבה, כגון:
– חלק משכר עבודה של חייב עד לסכום הפטור מעיקול.
– פנסיה תקציבית עד לגובה שכר העבודה הפטור מעיקול או עד מחצית הקצבה – לפי הגבוה מביניהם.
– כספים שנועדו לצורכי הדיור של החייב.
– גמלאות המוסד לביטוח לאומי.
– תשלומים מטעם צה"ל לחיילים בשירות חובה
– קצבאות ותשלומים לניצולי שואה
– כספים שהופקדו לקופת גמל לצורך פיצויי פיטורים או קצבה.