עורך דין חובות

עורך דין חובות

עורך דין חובות מנהל משא ומתן עם הבנקים שמהם לווית כספים או מנושים אחרים אם יש לך כמות גדולה של חובות לא מובטחים, וזאת, על מנת להפחית מהסכום שאתה חייב בו או במקרים מסויימים לפטור אותך ממנן. כמו כן, לייצג אותך בהליכי חדלות פירעון תוך חתירה מתמדת למחיקת חובות במידה הגדולה ביותר שאפשר.

 

מתי צריך להיעזר בעורך דין חובות?

אם יש לך כמות גדולה של חובות ואין מספיק משאבים לתשלום שלהם, אם אתה עדיין מתקשה לפרוע חוב, ייתכן שתצטרך להתייעץ עם עורך דין חובות שיוכל לאחד את החובות שלך, להפחית אותם, לפעול למחיקתם או להציע לך עמידה בתוכנית תשלומים נוחה שבה הנושים הסכימו בהסדר לוותר על נתח משמעותי מהסכום שחייבים להם.
על עורך הדין שלך לדעת מה האסטרטגיה הטובה ביותר עבורך בכדי למזער את הסיכון המשפטי שלך, כמו גם סיכונים לדברים אחרים כמו דירוג האשראי שלך.

מצבים שכיחים בהם נעזרים בעורך דין למחיקת חובות

החוב שלך הוא משמעותי
אם אתה חייב סכום כסף שניתן לעמוד בו, לעתים קרובות משתלם ללכת ישר אל הנושים שלך ולנסות לנהל משא ומתן על הסדר או על תוכנית פירעון. לדוגמא, אם אתה חייב לנושה 5,000 שקלים ומציע תשלום בסך 3,000 ש”ח להסדרת החוב, הנושה הזה עשוי להסכים להסדר כזה, מכיוון שהוא לא יאבד סכום כסף נכבד. אבל אם אתה “יושב” על חוב של 80,000 ש”ח, זה כבר סיפור אחר, ותרצה לשכור עורך דין שידבר את המספר הזה.

המשכורת שלך בסיכון להיות מעוקלת
במקרים מסוימים, הנושים שלך יכולים להתחקות אחרי הרווחים שלך אם החוב שלך לא שולם יותר מדי זמן. לדוגמה, אם אתה חייב מיסים בחזרה למס הכנסה, או אם אתה “עבריין” בהלוואות שלך, אתה עלול להיות בסיכון שעיקול הכנסותיך יגרום לצרות.

אתה נתבע על ידי נושה
כמו שלצרכנים יש הגנות חוקיות, כך גם לנושים שהם אלו שהרי חייבים להם כסף, מה שאומר שבמקרים מסוימים, לנושים שלך תהיה זכות לפתוח בתביעה נגדך. בשלב זה, לעתים קרובות הגיוני להביא עו”ד לסיפון, במיוחד אם יש סיכוי שיינתן פסק דין רציני נגדך.

אתה חושב להגיש בקשה לפשיטת רגל
אם החוב שלך הסלים לנקודה בה אתה חושב להגיש בקשה לפשיטת רגל, אז מומלץ לבדוק אם עורך דין יכול לעזור לך להימנע ממצב זה. הגשת בקשה לפשיטת רגל עשויה להיראות כפתרון קל לבעיה מרתיעה אחרת, אך לא מדובר בפיקניק. לא רק שזה יקר, אלא שההליך יכול להישאר בתיעוד האשראי שלך במשך מספר שנים, וכאשר יש לך רישום על פשיטת רגל, הלוואות יכולות להיות אסורות, יקרות, אם לא בלתי אפשריות להשגה בעליל. עורך דין חובות עשוי לעזור לך להימנע מזאת, ובכך לשמור על רישום האשראי שלך שלם באופן סביר.

הספר חייבים לחיות

הספר "חייבים לחיות" הוא מדריך קצר המכיל את כל המידע הנדרש למי שנקלע בעל כורחו לחובות ומסה למצוא פתרונות.

המדריך מלווה בדוגמאות רבות, טיפים, תמונות וכתוב בשפה קלילה ופשוטה להבנה. המדריך ניתן לקריאה ולהורדה ללא עלות.

מדריך לחייבים שנכתב על ידי עורך דין פשיטת רגל ליאור אבן עזרא

העניינים שבהם יטפל עורך דין חובות

1. הסדר תשלומים מיוחד לחובות של עד 50,000 ש"ח

במסגרת הרפורמה בהוצאה לפועל בעקבות משבר הקורונה, רשות האכיפה והגבייה מציעה הסדר מיוחד בתנאים משופרים שיכול לחסוך אלפי שקלים. הסדר זה מיועד לבעלי חובות של עד 50,000 ש"ח ובתנאי שהתיק נפתח לאחר ה-24.09.2020.
להסדר זה ישנם יתרונות רבים והוא נחקק לאור תקופת המשבר שפקד את הארץ זהו הסדר מעולה שכדאי לנצל אותו.

2. בקשה לצו תשלומים בתיק יחיד

פתרון זה יעיל כלפי מי שעומד נגדו תיק אחד, חובות של עד 100 אלף ש"ח ניתן לפרוס עד 36 תשלומים וחובות הגבוהים מכך, עד 48 תשלומים.
פתרון זה אף הוא מגיע בעקבות משבר הקורונה הקשה מתוך התחשבות בחייבים. כל זאת, במסגרת תיקון 68 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. חשוב לדעת שלאור המשבר, הוא מאפשר לחייבים להגיש בקשה לפריסה רחברה של תשלומים לתקופה של 72 חודשים עד 100 אלף ש"ח ומעל ל-100 אלף ש"ח אף 84 תשלומים. כך שלאור התיקון ניתן לקבל אורכה רחבה למדי. מדובר בהחלט בעזרה ענקית שמסייעת רבות שראוי לנצל

3. איחוד תיקים

ברגע שישנם מספר תיקים פתוחים בהוצאה לפועל ניתן להגיש בקשה לאיחוד התיקים לתיק אחד ולשלם את צו התשלומים שייקבע. עד תיקון 68 לחוק, ניתן היה לאחד תיקים במתווה של 3% מסכום החוב שישולם מדי חודש. נניח שחייב בעל חוב של 100 אלף ש"ח עליו לשלם 3,333 ש"ח, ברור שבתקופה בה אדם שרוי בתסבוכת כלכלית, סביר שלא תהיה לו היכולת לשלם זאת. כיום בעקבות התיקון, היא איחוד התיקים במתווה של פריסה רחבה של תשלומים ולבקש לפרוס את גובה החוב עד 84 תשלומים חודשיים.

הפתרונות שלעיל נועדו למנוע מהחייב להיכנס להליך חדלות פירעון (פשיטת רגל) על כל השלכותיו.

4. הסדר חוב פרטני

מדובר באופציה מעולה. אם יש לכם תיק בהוצאה לפועל או מספר תיקים, יש כאן מספר פרמטרים שיכולים להכריע את הכף על ידי ביצוע הסדר פרטני. בהסדר כזה מוצעת לנושים הצעה כספית לפיה החייב ישלם סכום אחד במזומן בתמורה לכך שהנושים יוותרו על דרישותיהם והתיק בענייננם ייסגר, במקום לפנות לעורך דין של כל נושה ונושה ולבזבז הרבה זמן ואנרגיות. כאן עורך דין שמטפל במחיקת חובות צריך לפעול בדרך יצירתית ולהציע לנושים את האפשרות להסגים להסדר או לחלופין, החייב ייכנס להליך חדלות פירעון והנושים עלולים לאבד את הסכום שחייבים להם.
בצבים כאלה בדרך כלל החייבים נעזרים בחברים או משפחה לצורך גיוס הסכום.

5. הסדר נושים דרך בית המשפט

זהו הסדר לפי פרק י' סעיף 318 לחוק חדלות פירעון. כאן, מגישים לבית המשפט בקשה עם תצהירים ומציעים הצעה שהיא בערך בסכום שלא יפחת מ-20% מכלל החובות. אם 75% מהנושים ו-75% מסך החובות – רוב מניין ורוב ערך, מסכימים, ההצעה תוכל להתקבל על ידי בית המשפט. לבית המשפט יש סמכות גם לכפות במקרים מסויימים הסדר על הצדדים.

6. הליך חדלות פירעון (פשיטת רגל)

זוהי האופציה האחרונה לאחר שבחנו את כל האפשרויות וראינו שהחייב לא יכול להתאים לאף אחד מהפתרונות שלעיל. חשוב לדעת לפני כניסה להליך כזה אם אין לחייב פנסיה שמורה או תביעה תלויה ועומדת שסיכויי הזכייה שלה גבוהים או ירושה. מדובר בהליך שיכול להימשך עד 4 שנים לעתים והוא נחשב יקר מבחינת אגרה ושכר טרחת עורך דין.

עם הכניסה להליך זה כל העיקולים וההגבלות מבוטלים, הנושים לא פונים אל החייב יותר, החייב יכול לעבוד חופשי, להחזיק רישיון נהיגה ואפילו לנהל חשבון בנק. ההליך בא לעזור למי שאין יכולת כלכלית והוא שקוע עמוק למדי בבור החובות.

אי אפשר לצפות שכל "חליפה" תתאים לכל לקוח, כעורך דין שעוסק במחיקת חובות אני חש חובה מקצועית ומצפונית להתאים את האופציה היעילה והזולה ביותר ללקוח שלי.

מה ניתן לצפות מעבודה עם עורך דין חובות?

עורך דין חובות אמור להיות מסוגל להוריד את סכום החוב הלא מובטח שעליך להחזיר. הנושים לוקחים סיכון גדול בהלוואות שאינן מובטחות, ולכן הם מעדיפים להרוויח בחזרה חלק מהכסף שהלוו מאשר לא לקבל מאום, וזה מה שקורה אם תגיש בקשה לכניסה להליך פשיטת רגל. שכירת עורך דין נותנת לחייב סיכוי טוב בהרבה מאשר אם החייב מתמודד עם הנושים שלו לבדו.

רבים מאיתנו נקלעים לחובות מסיבה זו או אחרת. במקרים מסוימים זה בגלל שאנחנו יותר מדי ליברלים עם כרטיסי האשראי שלנו. פעמים אחרות, זה נובע מנסיבות שאיננו יכולים לשלוט בהן, כמו תיקוני חירום בבית או ענייני רפואה.
אם אתה מתחבט עם המון חובות עד כדי כך שאתה לא יכול לראות את עצמך משלם את זה, היתרון הטוב ביותר שלך הוא להיעזר בעורך דין לצורך הסדרת החובות.

נעים מאוד להכיר, עו"ד ליאור אבן עזרא

משרדנו מתמחה בהסדרת חוב ונחשב לאחד המובילים בישראל בתחום. החתירה המתמדת להצלחת הלקוח תוך הצגת המקרה שלו בדרך יצירתית, הביאו אותנו עד כה לאחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר עד כה בהגעה להפטרים.
אנו מאמינים בכך שלפני הכל, אדם שנקלע לחובות, זקוק לחמלה, אמפטיה ואוזן קשבת יותר מכל תחום משפטי אחר ולכן אנו מגלים סבלנות רבה כבר מהשיחה הראשונה.
אם נקלעתם לחובות, דעו לכם כי ניתן להסדיר אותם ולצאת לדרך חדשה בחייכם, ללא עיקולים, ללא הטרדות והקנטות, אבל עם הרבה מאוד אופטימיות.

מה עדיף - הסדר חובות או כניסה להליך חדלות פירעון?

כל מקרה חייב להיבדק לגופו. ישנם בעלי מקצוע מסויימים שהסדרת חובות עדיפה להם מכניסה להליך חדלות פירעון. כמו כן, עו"ד יבחן בשיחת הייעוץ הראשונה את פוטנציאל ההשתכרות, גיל, גובה החובות, שווי הנכסים ככל שישנם כאלה ובהתאם לפרמטרים אלה יעניק חוות דעת מושכלת.

האם ניתן למחוק את כל החובות?

בחובות שלא ניתנים למחיקה על ידי בית המשפט ניתן להגיע להסדר היות ולא ניתן להיפטר מהם בהליך חדלות פירעון. חובות אלה כוללים דמי מזונות, דוחות משטרה ורשות מקומית, חובות ששועבד נכס עבורם.

כיצד ניתן להסדיר חובות?

מלבד עבודה מקצועית של יועצי אשראי ויועצים לכלכלה נכונה, מבחינה משפטית ניתן להסדיר חובות ב-3 אפיקים מרכזיים: הסדר עם הנושים, כניסה להליך חדלות פירעון בהוצאה לפועל למי שסך חובותיהם עד 150 אלף ש"ח, כניסה להליך חדלות פירעון בבית משפט השלום למי שסך חובותיהם גבוה מ-150 אלף ש"ח.

האם עורך דין יכול למחוק לי את כל החובות?

ראשית, ניתן לקבל הפטר (פטור) מתשלום חוב, המונח "מחיקה" אינו אתי היות וזכות הקניין של הנושים נפגעת וחובות צריך לשלם, אלא אם כן החייב עומד בתנאי החוק. בחלק גדול מהמקרים בתי המשפט נעתרים להעניק הפטרים נדיבים אך לעתים מדובר במלאכה מאוד מאתגרת אשר מצריכה יצירתיות ומקצועיות גדולה מצד עורך הדין.