אם נאלצת לאחרונה להגיש בקשה לפשיטת רגל, כנראה שמצאת את עצמך מרגיש קצת בתחתית ועם רצון לצאת לדרך חדשה. אולי אתה מוטרד מעצמך בכך שאתה מאפשר לדברים לצאת מכלל שליטה מלכתחילה, או אולי אתה מודאג מהעתיד הכלכלי שלך ולאן אתה הולך להתקדם. הלחץ הרגשי שאתה חווה לפני, במהלך ואפילו אחרי פשיטת רגל לא רק מפחית את איכות החיים שלך, אלא גם יכול למנוע ממך לפעול ולהתקדם, ואני לא רוצה לראות את זה קורה לאף אחד.

ההחלטה להגיש בקשה לפשיטת רגל לעולם אינה קלה. אני יודע את זה, ולעולם לא הייתי רוצה שאף אחד ייקח את ההחלטה בקלילות. אבל, אני גם יודע שבכל מקרה יש אור בקצה המנהרה. כעו"ד שעוסק בדיני פשיטת רגל, אני יודע שפשיטת רגל היא נושא רגשי באותה מידה שהיא נושא פיננסי. המטען הרגשי שיש לאנשים שסוחבים אותו לפני פשיטת רגל נשאר לפעמים אצלם לאחר תום הטיפול בתיק. אני רוצה שתדעו שיש דברים שאתם יכולים לעשות שיעזרו לכם בדרך להתאוששות ולחופש כלכלי. להלן מספר טיפים שיעזרו להתמודדות רגשית בעקבות פשיטת רגל:

לראות את פשיטת הרגל שלך כהזדמנות להתחלה חדשה
לאורך פשיטת הרגל שלך, ובמיוחד אחרי, חשוב שתראה בפשיטת הרגל שלך התחלה כלכלית חדשה. זכרו כי פשיטת רגל היא תכנון פיננסי לעתיד. כשתקבל את השחרור שלך מהחובות, סביר להניח שאתה תהיה במצב טוב יותר ושיהיה לך עתיד כלכלי מאושר ובריא. החזון שלך יותאם, ואתה אמור להיות מסוגל לשים את הדברים בפרספקטיבה טובה יותר. בנוסף, אתה תהיה במצב טוב יותר מבחינה כלכלית מאשר זה שהיית בו בהתחלת פשיטת הרגל שלך. אז למה לגרום לעצמך להרגיש גרוע יותר? במקום זאת, נסה להיות אופטימי לגבי ההזדמנות שניתנה לך, והזכר לעצמך שהגשת בקשה לפשיטת רגל נתנה לך התחלה כלכלית חדשה והזדמנות שנייה להתחיל מחדש.

תסלח לעצמך
כולם עושים טעויות, וזה בסדר. יש אנשים שעושים טעויות בכלכלתם כשהם צעירים, בעוד שאחרים טועים בקריירה או במערכת היחסים שלהם. אף אחד לא מושלם, וכולנו בשלב כלשהו עוברים תקופות קשות. מה שחשוב הוא שתסלח לעצמך ותאפשר לעצמך להתקדם. אינך יכול לשנות את מה שקרה בעבר, אך אתה יכול לשנות את השפעתו על עתידך. כמו כן, זכרו שייתכן כי פשיטת רגל לא הייתה לגמרי אשמתכם, מלכתחילה. אולי חלית, שהיית בבית חולים ממושך והחשבונות הרפואיים נערמו למקום בו כבר לא יכולת לשלם אותם. או אולי הגעת לחובות כתוצאה מגירושין. לפעמים קורים דברים שאינם בשליטתך, ואין שום סיבה להיות קשה עם עצמך בגלל זה. לפעמים, אין דרך להימנע מהגשת בקשת פשיטת רגל, וזה בסדר.

הקף את עצמך באנשים חיוביים
כשאתה מתחיל לבנות מחדש את חייך, דאג להקיף את עצמך באנשים חיוביים כמו חברים, משפחה וכל אחד אחר שישמש כתמיכה רגשית. בילוי של ערב במנוחה ושיחה עם חברים קרובים יכולים לעשות את ההבדל באופן שבו אתה מסתכל על המצב שלך. להיות ליד אנשים שליליים או אנשים שגורמים לך להרגיש רע יותר במצבך רק יגרום לך להמשיך ולחוש את הרגשות השליליים האלה – וזה הדבר האחרון שאתה צריך בשלב זה בחיים שלך. אל תפחד להיפטר מהאנשים שמפילים אותך.

הקפד לשלם את החשבונות שלך בזמן
אחד הדברים הטובים ביותר שאתה יכול לעשות כדי לעזור לעצמך רגשית לאחר פשיטת רגל הוא להתחיל לנקוט בצעדים לשיפור עתידך הכלכלי. אחת הדרכים לעשות זאת היא לוודא שאתה חרוץ כדי לשלם את כל החשבונות שלך בזמן ולוודא שכל הכספים שלך תקינים. צור תקציב וודא שאתה עוקב אחריו מדי יום ביומו. אל תאפשר לעצמך להתנתק מזה, ותמיד וודא שכל החשבונות שלך משולמים בתאריכי היעד שלהם או לפני כן.

התחלה לאחר פשיטת רגל לא תמיד קלה לכולם, אבל זה אפשרי. פשיטת רגל אינה סוף הדרך, זו יכולה להיות תחיל.ו של עתיד פיננסי בהיר בהרבה, וחשוב שתזכיר לעצמך את זה. ישנן דרכים רבות לעזור להתמודד רגשית בעקבות פשיטת רגל, ואם תמלא אחר טיפים אלה, סביר להניח שתמצא את עצמך במקום הרבה יותר טוב מבחינה רגשית.