כשמדברים על עלות ייפוי כוח מתמשך, חשוב להבין מהי התועלת שלו, וישנן הרבה. וכמו כל דבר אחר בחיים שנזדקק לו, בין אם זה שירות או מוצר, גם לעריכת ייפוי כוח מתמשך יש מחיר, אבל מי שישלם, גם יקבל כי יש תמורה בדבר.

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי שתכליתו להסדיר באופן "בדוק ונצור" את ענייניו של אדם (הממנה) במקרה בו תפקודו בעתיד ילקה בחסר, מה שעלול לפגום בשגרת חייו התקינה, בבריאותו וברכושו, מדובר בהליך משפטי/ מנהלתי חדש יחסית שבא לעולם בעקבות דרישה הולכת וגוברת של ציבור שרוצה סדר בענייניו בכל מקרה עתידי שלא יבוא, בו יבצר ממנו מלתפקד כראוי או לתפקד כלל.

למשל, אדם שחושש שביום מן הימים ילקה בנכות תפקודית עקב מחלה או תאונה, מי יהיה אמון על הרכוש שצבר במהלך חייו? מי יטפל בו ביום יום? מי ייקח את קצבת הנכות שלו? ישיב למכתבים, ינייד אותו, ידבר בשמו?
לכל המקרים האלה ייפוי הכוח המתמשך נותן מענה באופן מוסדר, ומיופה הכוח הוא הדמות אשר אמונה בהתחייבות חתומה, לבצע את המטלות שהוזכרו בו. למעשה, מדובר בכתב המכיל הוראות פרטניות המהוות תכנית לחיים.

ייפוי כוח מתמשך מחיר

כמה עולה ייפוי כוח מתמשך?

אז מדובר בהליך משפטי חשוב לאין שיעור אשר תועלתו מסולאת בפז. אם כן, אז מה המחיר?

אז כך, היות ולא מדובר במוצר אלא בשירות אשר עלותו נקבעת בהתאם למספר פרמטרים, לא קיים מחיר אחיד, והעלות נעה בין 3,500 ש"ח -8,000 ש"ח בצירוף מע"מ. כאשר המלצתה של לשכת עורכי הדין היא לגבות לכל הפחות 5,000 ש"ח, כלומר יש "ריצפה" אך אין "תיקרה".

קבלו ייפוי כוח מתמשך מושלם ומשתלם!

היות ואני עורך דין, חלים עליי כללי אתיקה מחמירים שכוללים בין היתר איסור הצגת מחירים של שירותים שאני מעניק. אז על עלות ייפוי כוח מתמשך מבית היוצר של משרדי, אני אשמח לדבר איתכם בטלפון או בפגישה.

לפני שנדבר על מחיר, כמה עובדות ברשותכם:

כיצד נקבע המחיר בייפוי כח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך הנו הליך אשר כרוך בפגישות עם הממנה, עם מיופיי הכוח, בשיחות טלפון, בהכנת טיוטות, בתיקון הטיוטות בהתאם לצורך, בהגשת המסמך לאפוטרופוס הכללי. כל הפעולות הללו מצריכות הקצאת כוח אדם ומשאבים ממשרד עורך דין ייפוי כוח מתמשך אשר נבחר לנהל את התהליך מתחילתו ועד תומו. אי לכך, שכר טרחת עורך הדין הנו נגזרת של זמן ההשקעה והעלות שהיתה מצידו.
לעולם אין מקרה זהה למשנהו ולכן, המחיר שייקבע בעבור השירות עשוי להשתנות ממקרה למקרה.

נגן וידאו

הפרמטרים שקובעים כמה עולה ייפוי כוח מתמשך

1. מספר הפגישות הנדרש לשם גיבוש טיוטה ראשונית של מסמך ייפוי הכוח.
עריכה מקצועית של המסמך מחייבת בירור מעמיק של צרכיו של הממנה, תמונת המצב של רכושו הנוכחי ועתידו, משפחתו והסובבים אותו. כל פגישה כזו יכולה לארוך לעתים שעתיים ויותר, וכידוע, שכר הטרחה השעתי משחק תפקיד מרכזי בקביעת עלות ייפוי הכוח המתמשך.

2. מספר מיופי הכוח.
לעתים הממנה מבקש שיהיה יותר ממיופה כוח אחד שיטפל בענייניו בעת קרות מקרה בו ייפוי הכוח המתמשך יהיה תקף. אז איך זה קשור למחיר?
כל מיופה כוח נדרש להבין היטב את משמעות ייפוי הכוח ומשמעותו, ולחתום עליו בפני עורך הדין. כל זאת לא לפני שנערכה פגישה אחת או לעתים שתיים בעניין, מה שכמובן לוקח מזמנו של עורך הדין, וזמן, זה כסף.

3. מטרת ההליך.
חלק מרכזי של התהליך כאמור הוא לערוך בירור מעמיק בצרכיו של הלקוח הפונה, לבצע היכרות עם מרקם החיים שלו, שגרת יומו, חיי התרבות שלו, אמונתו הדתית, ומצבו הבריאותי. ככל שהתמונה הכוללת מכילה יותר ויותר פרטים, כך נדרשת השקעת זמן ומחשבה לצד יצירתיות במתן פתרונות הולמים לכל תרחיש עתידי שמסמך ייפוי הכוח ייתן לו מענה.

4. מוניטין של המשרד.
באופן כללי, מלאכת עריכת ייפוי כוח מתמשך היא מנת חלקם של המשרדים הקטנים בעיקר. חלקם בעלי מוניטין רב שנים, בתחומים אחרים הנושקים לייפוי כוח מתמשך. כמובן, מדובר בתחום נישתי ומהיכרותי עם משרדים רבים, לא נודע לי עד כה על משרד שכל או לפחות רוב פעילותו נוסבת סביב עניין זה.
לרוב, ככל שמדובר במשרד ותיק, סביר שמחיר ייפוי כוח מתמשך יהיה גבוה יותר.

5. מיקום גיאוגרפי.
במשרדי עורכי דין במרכז הארץ, סביר שעלות ייפוי הכוח המתמשך תהיה גבוהה יותר ממשרדי עורכי דין הממוקמים בפריפריה.

כיצד ניתן להוזיל עלות של ייפוי כוח?

כפי שראינו עד כה מהן העלויות הממוצעות עבור השירות החשוב, ומהם הפרמטרים המרכזיים שלפיהם נקבע המחיר, כדאי לדעת שאפשר ליהנות מהשירות והתועלות שהוא מביא עמו, ולהוזיל את המחיר.
איך זה בדיוק אפשרי? אז כך:

אל תתביישו להתמקח
עורכי דין רבים, ותיקים וצעירים, תמיד ישמחו בלהט לקבל עבודה. השוק רווי ומוצף באופן שאין לו אח ורע בעולם, מה שצריך לשחק לטובתו של הלקוח. אז אמרו לכם מחיר? אם תתמקחו עליו רובם יסכימו להפחתה, אפילו משמעותית ככל שתהיה.

בחרו עורך דין צעיר
עו"ד צעיר שהנו בעל שנות ניסיון ספורות, סביר שיהיה בעל מוטיבציה גבוהה למתן השירות יותר מעורך הדין הותיק וה"שבע". על אף שמדובר בהליך משפטי חשוב, הוא אינו מצריך כישורים יוצאי דופן או ניסיון גדול, מדובר בהליך משפטי חדש שיצא בשלהי 2017 ונכנס לתודעה רק בשלהי 2018, כך שאין כאן מקום להערכת "מידת ניסיון" היות ולכולם יש ותק זהה פחות או יותר.

שורה תחתונה

ייפוי כוח מתמשך הוא "פוליסת ביטוח חיים", מדובר בהליך שנותן מענה הולם לתרחישים רבים שהחיים עלולים לזמן. התועלות שלו הן רבות והלקוח קונה למעשה "שקט" נפשי, כלכלי ובריאותי כאחד, הלקוח משלם אך גם מקבל על כך תמורה בעת מקרים רבים שמי ייתן ולא יקרו.

כמו כל מוצר או שירות אחר שאנו מתכוונים לרכוש, עלינו לעשות זאת בתבונה, לערוך סקר שוק, לא להיחפז, לשקול כל הצעה ולבחור בנותן השירות שמרגיש לנו הכי בנוח לעבוד איתו.
אכן מדובר בהליך משפטי שדורש מקצועיות, ירידה לפרטים וחשיבה מחוץ לקופסה, אך תכונות אלו נפוצות גם אצל עורכי דין שמציעים שירות בעלות סבירה ומתחשבת.

שימו לב

אין כל קשר בין מחיר לאיכות. ניתן לקבל מסמכי ייפוי כוח מעולים גם במחירים סבירים.

שאלות ותשובות

המחיר המומלץ אשר נקבע על ידי לשכת עורכי הדין הוא לפחות 5,000 ש"ח. כמובן שבשוק חופשי עורך הדין רשאי לגבות פחות מכך או יותר.

לא. על פי חוק האפוטרופסות, חלה חובה שעריכת ייפוי כוח מתמשך תבוצע על ידי עורך דין בלבד אשר עבר הסמכה ייעודית לכך, והחתימה על המסמך חייבת להיות בפניו.

המטרה שלשמה נערך ייפוי הכוח, מספר הפגישות הנדרשות, כמות מיופיי הכוח, מונטין של עורך הדין, מיקומו הגיאוגרפי וכמובן, רמת הביקוש לשירות.

לא. שירות הפקדת ייפוי הכוח המתמשך לידי האפוטרופוס הכללי – פטור מאגרה נכון לעכשיו.