תנסה לדמיין את התקופה בה לא היה לך שום חוב – זוכר את התקופה ההיא? האמת זה לא היה נחמד? לרגע לא היית חייב לאף אחד שקל.

חוב לא נוגע רק למאזן שלך, אלא קיימת לו גם השפעה לא פיננסית. החוב משאיר אותך ער בלילה מרוב דאגות. אם יש לך חובות כלשהם (או אפילו של מישהו קרוב אליך!), אתה יודע על איזה סוג של השפעה אנחנו מדברים. אנחנו אוהבים לקרוא לזה 'לחץ חוב'.

הקשורים למתח החובות עלולים לחוש מחנק. סקר בארצות הברית שנערך לאחרונה מצא כי 28% מבעלי החובות הנשאלים בסקר אובחנו כסובלים מדיכאון בעיקר בגלל חוב – 18% ציינו כי שקלו אף להתאבד בגלל דיכאון שנגרם להם על ידי חוב. לחץ הוא גורם תורם מרכזי לסוגים מסוימים של דיכאון, ולחץ חוב הוא דבר רציני מאוד.

למרות שביצוע התרגילים הבאים לא יקל על חובך, אלא רק עורך דין חובות יכול לסייע בכך, מאמץ מודע לסגת ממתח חוב יסייע להקל על כמה מאותם רגשות כבדים שנלווים אליו.

בדוק דרכים אלה לניהול הלחץ שלך – ויידע אותנו אם אתה מנסה אותם!

להיות מרוכז ברגע. המונח הפופולרי לכך הוא 'מיינדפולנס'. זה באמת רק להיות במקום שבו אתה נמצא כרגע. לדוגמא, אם אתה מדבר עם מישהו בטלפון, התרכז בקולו של אותו אדם ובשיחה – לא באף אחת מאותן מחשבות מטרידות על חובות שעלולים להסתחרר בראשכם.

למדו לנשום. כן, אתה כן נושם אוטומטית – אבל מתי בפעם האחרונה באמת חשבת על הנשימה שלך? נסה את זה עכשיו – קח נשימה עמוקה ואז שחרר אותה לאט. עדיף, נכון?

אימוני כושר. אין צורך להיזדקק לחברות יוקרתית בחדר כושר כדי להתאמן. תוכלו למצוא סרטוני התעמלות נהדרים ברשת או פשוט לנעול את נעלי הריצה ולצאת לטיול ארוך או לרוץ. פעילות גופנית מגבירה את הכימיקלים המאושרים במוחנו – כך שתרגישו באופן אוטומטי טוב יותר.

סדרו את החובות שלך. זה יגרום לך להרגיש טוב יותר (למרות שאתה אולי לא מאמין בזה!). כתוב כמה אתה חייב על לוח כלשהו, ואז תכנן תוכנית להתחיל להחזיר חלק מהחוב הזה (תשלומים חודשיים הם התחלה טובה!).

להיות ילד שוב. אם יש לכם ילדים, לכו לגן השעשועים והתרוצצו איתם – או רוצו איתם דרך ממטרה. מי אומר שמבוגרים צריכים לשבת בצד?

קח הפסקה טכנית. השאר את הטלפון בבית אחר הצהריים אחד. תתפלאי כמה זה מרגיש נהדר!
חוב הוא דבר רציני ולחץ חוב חייב לקרות בעקבותיו, אך אינך צריך לתת לו לרדת לחייך. נסה כמה מהטקטיקות הללו להפגת מתחים, נסה לעשות סדר בחובות שלך, וראה איך אתה מרגיש אחרי. אם אתה מרגיש שאתה נמצא בבור חוב שאתה לא יכול לצאת ממנו, פנה אלינו עוד היום – אנחנו יכולים לעזור.