אם אתה נתקל בבעיות פיננסיות, העסקת עורך דין לייצוג בהליך פשיטת רגל היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבל אי פעם. יש הבדל בין עורכי דין לפשיטת רגל לבין משרדי עורכי דין לפשיטת רגל. אם תעשה את המחקר שלך, בקרוב תגלה שלא כל עורכי הדין לפשיטת רגל נוצרו באופן שווה. אם אתה לא מבצע את המחקר שלך, לא יודע איזה שאלות לשאול ולא עוקב אחריו, אתה יכול לעשות טעות שעלולה לעלות לך מאות או אלפי שקלים.

אנשים רבים חושבים שרכישת בית היא אחת ההחלטות וההשקעות הגדולות ביותר שהם יקבלו בחייהם, ועבור רבים זה כנראה נכון. אז הם הקדישו את הזמן לעשות את זה נכון. אבל, אני מאמין שההחלטה שלך להעסיק עורך דין פשיטת רגל גדולה כמעט באותה מידה והנה הסיבה.

כאשר אדם או זוג מחליטים לקנות בית, אנשים רבים יוצרים תוכנית. כאשר הם מתחילים בתהליך התכנון, לא חסר מידע שם שיעזור להם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר. זה משהו שהם ציפו לו במשך שנים. הם שמרו, תכננו, חלמו, יצרו רשימות ביקורת, שוחחו עם חבריהם, שוחחו עם מעצבים וקראו כל בלוג או אתר על הקבלן הטוב ביותר, המתווך, יועץ המשכנתאות ומהנדס הבית. הם רוצים לעשות הכל נכון. הם יודעים למה לחפש ולצפות בכל שלב בתהליך רכישת הבית. עבור אותם אנשים שלא יוצרים תוכנית, הדברים בדרך כלל מתפרקים.

העסקת עורך דין לפשיטת רגל לחייבים דומה מאוד. יש תהליך שאדם או זוג יוכלו לעקוב אחריו כדי למצוא, לראיין ולהעסיק את עורך הדין לפשיטת רגל הטוב ביותר. ההבדל הגדול ביותר הוא שכאשר אנשים מתמודדים עם בעיות כלכליות, הם נמצאים תחת לחץ עצום. הם עשויים להתמודד עם עיקול, תביעה לגביית חובות או איומים מצד הנושים.

בדרך כלל, כשאנשים חושבים על כניסה להליך חדלות פירעון, משהו השתבש קשות בתוכנית הפיננסית שלהם והם לא יודעים לאן לפנות לקבלת תשובות. למרות שהם רוצים לעשות הכל נכון, אין להם שבועות או חודשים לשבת ולעשות את המחקר והתכנון. אז הם פונים לעורך הדין הראשון לפשיטת רגל שעולה בחיפוש בטלפון הסלולרי שלהם.

בדומה לתהליך של קניית בית, ישנם אנשים שעוקבים אחר התהליך הנכון, והם מרוצים למדי מעו"ד פשיטת הרגל שלהם. אחרים, לא מצליחים לתכנן, לא מצליחים לחקור, לא מצליחים לראיין ולסיים את העסקת עו"ד פשיטת רגל בינוני שגובה מחיר נמוך מאוד. נחשו מה קורה אחר כך? דברים מתפרקים. כאשר הדברים מתפרקים בבית המשפט זה עולה לחייב כסף, ולא רק.

להלן חמישה דברים שצריך להיזהר מהם:

עורך הדין לפשיטת רגל עם המחיר הנמוך ביותר. אתה רוצה לשאול מדוע ואיך אדם זה גובה פחות מהמתחרים שלו. האם יהיה חיסכון בשירות? האם הוא או היא לוקחים מראש גם את העלויות שלך? האם הם אפילו סיפרו לך על העלויות להגשת פשיטת רגל ולייצוג בהליך? האם הם הציגו בפניכם את הקריאה בהסכם שכר הטרחה הקובע את כל תנאי ההתקשרות? אילו שירותים מקבלים במחיר הנמוך הזה?

האם עורך הדין ילך איתך לבית המשפט? או, האם הוא או היא יעסיקו מישהו אחר שיפנה איתך לבית המשפט? זה בסדר שתשאל: האם תלך איתי לבית משפט? או שמא מישהו ממשרדך ילך איתי לבית משפט? לחלופין, האם אתה שוכר צדדים שלישיים באופן קבוע שיפנו איתי לבית המשפט? אם עורך דין נוהג באופן קבוע שלא לפנות לבית המשפט עבור לקוחותיו, זה יהיה דגל אדום חשוב.

מי עונה על השאלות המשפטיות שלך? האם זה עורך הדין לפשיטת רגל? או אולי עוזר משפטי? תיקי פשיטת הרגל מורכבים מאוד ודורשים את הזמן והעיון של עורך הדין. בטח, עורכי דין רבים של פשיטת רגל רואים נושאים דומים כל הזמן, אך אין שני לקוחות עם אותו סט עובדתי בדיוק, ומה שעשוי להיות נכון במקרה אחד לא יכול להיות נכון בכל מקרה. לכל מקרה יש ניואנס שדורש תשומת לב אישית של עורך הדין. לכן, כאשר לקוח מתקשר, עורך הדין צריך לענות על השאלות הדורשות סיכום משפטי או ניתוח משפטי.

רוץ מהעו"ד עם ביקורות גרועות או נטול המלצות. לפני שתעסיק עורך דין, ודא שאתה בודק את הביקורות בגוגל ובפייסבוק. אנשים שיעברו את התהליך יגידו לך מה הם אהבו ויותר מכך, מה הם לא אהבו. המלצות וביקורות הן קריטיות בתהליך.

האם עורך הדין יעבור איתך על הדוחות הדו חודשיים במהלך פשיטת הרגל, שורה אחר שורה, לפני שמסמכיך מוגשים לנאמן או בית המשפט?. זהו חלק קריטי בתהליך ויש לבצע אותו עם עורך הדין, לא עם עורך הדין או העוזר.