איפה אתה כלכלית? זו שאלה פתוחה למדי ואין תשובה נכונה או לא נכונה. יש אנשים שאין להם מושג בכמה חובות הם נמצאים, בעוד שאחרים יודעים בדיוק כמה חוב הם חייבים, עד לאגורה. לחלקם יש מושג בכמה חובות הם נמצאים, אך אינם יודעים כיצד לטפל בזה. אתה לא צריך לקבל את כל התשובות, אבל אתה צריך להתחיל לשאול את עצמך את השאלות הקשות. בואו נודה בזה, אין הרבה אנשים בעולם שהם חופשיים כלכלית.
יש אנשים שהם בסדר כלכלית ורק צריכים לעקוב אחר הכספים שלהם מדי שבוע או באופן חודשי, ואחרים עשויים להגיש בקשה לפשיטת רגל כדי למחוק את החובות שלהם. כך או כך, לא משנה היכן אתה נמצא, אתה רק צריך להיות מוכן לעשות שינוי ולחשוב אחרת על הכסף שלך.

אם יתכן שתצטרך להגיש בקשה לפשיטת רגל מכיוון שהכספים שלך אינם במקום שהם צריכים להיות, זה בסדר.
לפני שתוכל להגיש בקשה לפשיטת רגל, עליך לקבוע את המציאות הפיננסית שלך. אם המידע הזה מוכן כשאתה נפגש עם עורך דין, הוא יעזור לך לקבוע אם פשיטת רגל היא הפיתרון הנכון עבורך. אז איך מתחילים לערוך חשבון נפש על המצב הכלכלי הנוכחי שלך? להלן שלושה צעדים שיעזרו לך להתחיל:

ערוך רשימה של החובות והנושים שלך

הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לפרט את כל החובות שלך. אם אינך בטוח בכל הנושים שלך, תוכל להשיג עותקים של דוחות האשראי שלך שיעזרו לך לאסוף מידע זה. פנה ליחידת האשראי של בנק ישראל שממנה תוכל להזמין את דוחות האשראי.

ברגע שיש לך דוחות אשראי בהישג יד, התיישב ליד שולחן המטבח או ליד שולחן העבודה שלך והתחל לפרט את כל החובות שלך. בעמודה אחת, ערוך רשימה של כל הנושים. בעמודה השנייה רשמו את סכום הכסף החייב לכל נושה. בעמודה שלישית רשמו את התשלום החודשי המינימלי עבור כל אחד. בטור רביעי, ציינו אם החוב שוטף או מאוחר.

להלן סוגי החובות שיש לכלול ברשימה שלך:

כרטיסי אשראי (דוגמאות: ויזה, מאסטר קארד, אמריקן אקספרס וכו ')
ארנונה, חשמל, גז
חשבונות רפואיים
חובות אישיים (לדוגמא: כסף חייב למשפחה או לחברים)
לאחר שתכין רשימה של כל חובות כרטיסי האשראי שלך, תרצה לערוך רשימה של הנושים המובטחים שלך. נושים מאובטחים הם נושים שיש להם ביטחונות המצורפים להלוואה, כגון הלוואות לרכב, הלוואות רהיטים והלוואות לבית. נושים אלה יכולים לבוא לתפוס את הביטחונות אם ההלוואה לא תשולם. התחל על ידי עריכת רשימה של כל הנושים המובטחים שלך, ואז רשום את יתרת החוב ליד כל אחד מהם. הבא מגיע החלק הקשה. תצטרך להחליט אילו מהם לשמור ואילו להיכנע. אתה תקבע את זה לפי אילו אתה יכול להרשות לעצמך לשלם קדימה ואילו אתה לא יכול. זה לא קל עבור אנשים רבים, אך כאן שאלות קשות זקוקות לתשובות כנות. כנות עם עצמך תעזור לך לקבוע את המצב הכלכלי שלך. האם אתה יכול להרשות לעצמך לוותר על מכונית?

תסתכל על כל צורות ההכנסה

השלב הבא הוא לבדוק את כל צורות ההכנסה הנכנסות למשק הבית שלך. אם אתה בבית עם הכנסה אחת או אם אתה ובן הזוג שלך מקבלים משכורות קבועות, שלב זה הוא די פשוט. זה הופך להיות מסובך יותר כאשר מישהו עצמאי או אם הוא מסתמך על עמלות. אם אין לך צורת הכנסה קבועה, תצטרך לבדוק כמה פרקי זמן כדי לקבוע את ההכנסה החודשית הממוצעת שלך. לדוגמה, אתה יכול להסתכל על מה שהרווחת בשנה שעברה ולחלק ב 12, או לעשות את זה במרווחי זמן של 3 חודשים או מרווחים של 6 חודשים. פעילות זו אמורה לתת לך טיפול טוב בהרבה בהכנסות שלך.

צור תקציב

הרעיון ליצור תקציב מפחיד אנשים רבים. עד כמה שזה כואב ומפחיד, חשוב שלא תדלג על שלב זה. זה אחד הדברים הקשים ביותר שתתבקש לעשות, אבל זה יעזור לך ולעורך הדין שלך לקבוע אם פשיטת רגל היא הפיתרון הנכון עבורך. בעת יצירת תקציב, הדבר הראשון שתצטרך לעשות הוא להבחין בין הוצאות חודשיות קבועות (תשלום משכנתא, תשלום רכב וכו ') לבין הוצאות שיקול דעת. התחל ברשימת ההוצאות הקבועות שלך ואז רשום את כל הוצאות שיקול הדעת שלך (מזון מהיר, קפה בוקר, סרטים, בידור וכו '). אל תתבייש אם יש לך סכום גבוה של הוצאות שיקול דעת. המטרה היא, להיות כן עם עצמך ולראות לאן הכסף שלך הולך כל יום, שבוע, סוף שבוע וחודש. עכשיו שיצרת תקציב ופרסמת את החשבונות שלך, מה הראו המספרים? האם אתה יכול להרשות לעצמך להמשיך לחיות באותו אורח חיים, או שאתה צריך לעשות כמה שינויים? האם יש דברים שאתה יכול לקצץ מהתקציב?

אלו שאלות קשות לשאול את עצמך, ולא תמיד קל ללמוד את התשובות. עם זאת, היכולת לקחת צעד אחורה היא הצעד הראשון בקבלת שינוי, והדבר יעזור לך לקבל החלטות מושכלות יותר בעתיד.