המחשבה על איך אפשר לצאת מהחובות יכולה להיות מתסכלת ומבלבלת אם אין בנמצא תוכנית פעולה נכונה. ייעוץ להתמודדות פיננסית עם חובות, הוא לרוב תחום השמור למומחים בתחום הכלכלה ואולי למאמנים אישיים, אך במשך השנים לאחר כל כך הרבה סיפורים שנתקלתי בהם מלקוחותיי שנעזרו בי כעורך דין חדלות פירעון להתמודדות עם החובות והנושים, למדתי מקרוב מה מביא אנשים מכל קשת האוכלוסיה למצב של חדלות פירעון. לפעמים, המצב נתון לתיקון לפני שמתחילים בהליך כלשהו וניתן לנצח את החובות ולהתמודד יפה עם הנושים אם רק עושים סוויץ' בדרך החשיבה.

איך אפשר לצאת מהחובות
איך אפשר לצאת מהחובות? 4

איך אפשר לצאת מהחובות עם קניות חכמות:

1. בצעו שימוש בקופונים
בטח שמעתם את זה פעמים רבות – אבל האם אתם עושים את זה? ניתן לחסוך טונות של כסף שיסייעו ביציאה מהחובות רק על ידי הצגת קופון לקופאית. רק יש לוודא שנעשה שימוש בקופונים למוצרים שאתם כבר קונים, אחרת אתם עלולים לבזבז יותר על פריטים שלעולם לא תשתמשו בהם.
לכל דבר שברצונכם לרכוש, נסו לאתר קופון מרחבי הרשת וישנם לא מעט אתרי קופונים.

2. רכשו מעליאקספרס
עליאקספרס היא פלטפורמה עצומה שמוצעים בה למכירה עשרות מיליוני מוצרים מסוגים שונים – ביגוד, הנעלה, כלים לבית, ריהוט ועוד. מחירי המוצרים נמוכים מאוד בעשרות ומאות אחוזים ממחירי המוצרים בארץ ובכל מקרה שבו לא תהיו מרוצים מסיבה מוצדקת, כספכם יוחזר ללא כל שאלות. אני אישת רוכש באופן קבוע כל דבר שאפשרי לרכוש מהפלטפורמה המדהימה הזאת ותמיד מרגיש בטוח וכמובן מרוצה.

[NEXForms id="23" ]

3. נסו לרכוש/לקבל ציוד ולבוש יד 2
ילדים גדלים מהר והבגדים נותרים ללא כל שינוי, מה שמצריך קנייה חדשה של בגדים לאחר פרקי זמן קצרים. ובואו נהיה אמיתיים: לא כדאי להיכנס לחובות בגלל המלתחה המשתנה כל הזמן של ילדכם בן השנתיים (למשל). בדקו את החנויות שמוכרות בגדים במצב טוב. אם אתם מעדיפים לקנות באינטרנט, אין בעיה. אתרים כמו יד 2 הם מקורות מצוינים להשיג בגדים למבוגרים וילדים בשבריר מהעלות ואף בחינם.
שימו את האגו בצד, מדובר במקרים רבים בביגוד חדש לחלוטין עם טיקט או בביגוד שלבשו אותו פעם אחת או פעמיים. כמו כל בגד חדש שאתם רוכשים, גם אותו הקונים הפוטנציאליים מודדים לפעמים מספר פעמים בחנות.

4. "חתכו" את הכבלים
ברוכים הבאים למילניום זה, בו תוכלו לצפות ברוב התוכניות האהובות עליכם ברשת. אם עדיין לא "חתכתם" את הכבלים, עשו זאת! שימו את חשבון הכבלים שעולה אלפי שקלים בשנה לטובת כיסוי החוב בכל חודש וראו כמה מהר אתם מתחילים להשתלט על החוב.

5. הימנעו במידת האפשר מלאכול בחוץ
עוד דרך נפלאה באמצעותה אפשר לצאת מהחובות. זה נכון, ללכת לאכול במסעדה זה הרבה יותר קל מאשר להכין ארוחות בבית. אבל בזמן שנהנים מהחופש והתענוג מכך שאין צורך לבשל, הכיס מתרוקן. רוצים דרך יצירתית ליהנות מארוחה כייפית שהיא גם בילוי? הזמינו חברים לערב ברביקיו במקום להיפגש במסעדה.

 

💡 קראו את המאמר החשוב בנושא: ⬅️ מחיקת חובות

6. היפרדו מהבריסטה שלכם
אם אתה לא יודעים לאן כל הכסף שלכם הולך כל חודש, סביר להניח שבית הקפה האהוב עליכם יכול למצוא אותו עבורכם. הכנת קפה משלכם בבית היא דרך פשוטה לחסוך כסף במהירות.

7. בקרו בספרייה
זוכרים את הספריות? יש להם שפע של ספרים וסרטים שתוכלו לבדוק – בחינם! הארנק שלכם מעולם לא אהב ערב הקרנת סרטים יותר מאשר כעת.

8. תכננו את מסע הקניות במכולת
הכינו רשימה ודבקו בה! השתמשו במחשבון בטלפון בזמן שעוברים במעברים כדי לוודא שאתם עומדים בתקציב. האם אתם מרגישים שבכל פעם אתם דוחפים בסוף עוד ועוד מוצרים שלא תכננתם לעגלת הקניות? אם כן, נסו להזמין את המצרכים שלכם באינטרנט ואז לאסוף אותם בחנות או לקבלם במשלוח אל הבית.

9. הימנעו מתחביבים יקרים
האם באמת יש לכם 500 ש"ח לחודש להוציא על משחקי כדורגל? אבל לא רק חובבי הכדורגל צריכים לחשוב מחדש על דמי המנוי שלהם. האם אתה מוציא כספים בחנויות יצירה אך לעולם לא מסוגל להתחיל את הפרוייקט שלך?

10. לייעל את החברות בחדר הכושר
עדיין אפשר לצאת לריצה בחוץ – בחינם. אספו כמה חברים והקימו מועדון ריצה. או ערכו את האימונים בפארק המקומי.

11. מצאו בידור בחינם
הקפיאו את ההוצאות על הבידור לזמן מה. זה אומר שלא לצאת לסרטים, קונצרטים, באולינג או כל מה שאתם עושים בכייף שלכם שעולה כסף. במקום זאת, אתגרו את עצמכם במציאת דרכים בחינם להישאר מבודרים. קחו את הילדים לפארק, צאו לטייל, תהנו מקונצרט חינם, או חפשו אירוע בחינם בקהילה שלכם.

 

⚖️ קראו את המאמר החשוב בנושא: ⬅️ עורך דין חובות

12. התחילו לייצר מקור הכנסה צדדי
מעולם לא היה קל יותר לפתוח עסק משלך! יש לך כישרון להכין דברים? מכור את המוצרים שלך באופן מקוון. האם אתה חובב חיות? קח כלב של השכנים להליכה. יש לך עין טובה ומצלמה נחמדה? התחל למצוא לקוחות לפגישות צילום. תוכלו להפוך את התחביב הזה למכונה רווחית לייצור כסף!

13. קבלו משרה חלקי
לא חושבים על פתיחת עסק משלכם? אפשר ליהנות משכר של עצמאי עם תנאים דומים לשכיר. עבודה במשלוחים עשויה להכניס כסף נוסף וגם טיפים יפים. אתם יכולים אפילו להציע למכירה גם אוכל מוכן מעשה ידכם אם אתם מחובבי הבישול. בטח, תצטרכו לשים בצד את האגו ולוותר על כמה לילות וסופי שבוע של זמן מנוחה אבל זו הקרבה קטנה תמורת מזומנים נוספים בכיס.

14. מכרו את המכונית!
התשלום החודשי הממוצע לרכב הוא 2000 ש"ח וזה פשוט מקומם! תחשבו כמה מהר יותר החוב שלכם יכול להצטמק אם רק הייתים "זורקים" אליו את ה -2000 שקלים בכל חודש. השתמשו בתחבורה הציבורית, סעו בטרמפים עם חברים ובקשו את המכונית של האח או האחות.

15. חתכו את כרטיס האשראי שלכם
לגרוס את כרטיס האשראי לאלתר!
כשאתם משלמים במזומן, אתם ממש מרגישים שהכסף שלכם עוזב את הידיים. אאוץ'! אף אחד לא אוהב את זה. אנשים נוטים להוציא פחות כשהם משלמים במזומן וזה בדוק. עם תשלום במזומן מרגישים שנפרדים מכסף וזאת, לעומת "כרטיס פלסטיק" שלעתים רבות בשימוש בו לא חשים את ההוצאה שהיתה כרוכה בעמל ויזע.

השמדת אשראי 1

16. לא ללכת אחרי העדר
רצוי להפסיק לנסות לעמוד בקצב של החברים או של הסביבה הקרובה בכל הנוגע להוצאותיהם. אנשים מטבעם "הולכים אחרי העדר" אם הוא קנה כזה אז גם אני רוצה, אם לו יש אז גם לי מגיע. הגישה הזו היא מתכון לכניסה לחובות בייחוד כלפי מי שיודע שהוא לא בדיוק יכול לעמוד בהוצאות האלה, אך כדי להיראות כמו הסביבה, הוא נוטל הלוואה אחרי הלוואה וכל זה כדי להיראות כמו השאר.

17. ערכו תקציב
ערכו תקציב והתמקדו בהוצאות הכספיות החיוניות בלבד. קבעו תקרה שמעבר לה לא תשלמו יותר. לעולם אל תפחדו להשתמש במילת הקסם "לא" אם מישהו לוחץ עליכם לבצע רכישה כלשהי שגורמת לחריגה בתקציב.

לצאת מהחובות

שורה תחתונה בנוגע ליציאה מהחובות

לפני שמגיעים למצב של חדלות פירעון שמצריך כניסה להליכים משפטיים ובירוקרטיים יקרים ומתישים, ישנן דרכים רבות שבאמצעותן אפשר לצאת מהחובות ובמקרים רבים אפשר להשתלט עליהם. נסוי ליישם את הדרכים שהוצעו לעיל ובנוסף, בקשו העלאה בשכר מהבוס שלכם או שתחפשו מקור הכנסה רווחי יותר.
נסו למכור פריטים בזירות המסחר המקוונות, הזבל של אדם אחד הוא האוצר של אדם אחר. חפרו בחדרי ילדיכם ובתהום הארון שלכם כדי למצוא דברים שתוכלו להיפרד מהם כדי להרוויח קצת כסף מהיר.

הנה לכם דרכים איך אפשר לצאת מהחובות ולהשאיר אוויר צח לנשימה במסע למחיקת החובות שלכם, התמידו לאורך זמן והמסירות שלכם תשתלם בסוף!