לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

ביקשת לקבל הלוואה ונתקלת בסירוב? רוב הסיכויים שזה בגלל נתוני אשראי שלילי שמהווים לך ולרבים המייחלים לקבלת אשראי כלשהו, בין אם זה למטרות עסקיות ובין אם זה לצורכי המחייה היומיומיים.
מסתבר שעם קצת עבודה, רצון ואמונה שמתובלים עם יצירתיות ומקצועיות, ניתן במקרים רבים לשפר את דירוג האשראי ואף לבצע מחיקת רישום BDI שלילי, שפקידי הבנק רואים מבעד למסך…

הבנקים נוהגים לבחון בכובד ראש מתן אשראי למבקשים לנוכח ניסיון עבר שיש להם עם לקוחות שנטלו הלוואה אך בעל כורחם לא עלה בידיהם לפרוע אותה. כשאדם מסוים ניגש לבקש הלוואה, מתן האישור שלה כרוך בבדיקה קפדית וכחלק ממאמציהם של נותני האשראי לבצע חיווי של הסיכון הכרוך בעצם הענקת האשראי, אלו נוהגים לבצע בדיקה בסוכנויות האשראי המורשות וישנן 3 חברות כאלו שנדבר עליהן בהמשך, שיש להן רישיון לשמירת מידע אודות מקבל האשראי ומסירתו בעת הצורך.
ראשית, נאמר שהמונח BDI שלילי הוא הכינוי הנפוץ לאשראי שלילי ומקורו מדוחות האשראי הנמסרים מחברת BDI (BUSINESS DATA ISRAEL) היות ומדובר בסוכנות האשראי המרכזית שממנה הגופים הפיננסים שואבים את המידע על הלקוח, עם זאת קיימות עוד 2 סוכנויות אשראי שיש להן רישיון שניתן מבנק ישראל – דן אנד ברדסטריט וקבוצת קו מנחה.

מדוע קיים BDI שלילי?

BDI שלילי הוא תולדה של מצבים שונים בהתנהלות בחשבון הבנק כגון: יתרת חוב גבוהה לאורך תקופה ארוכה, המחאות שלא כובדו (אף שלא מתוך כוונה תחילה), עיקולים, היסטוריה של חדלות פירעון או פשיטות רגל, הגבלות, למעשה כל דבר המעיד על אי יציבות שיש בה כדי להוות פרמטר המשליך על מידת הסיכון שנותן האשראי צריך לקחת בחשבון כשמונחת על פתחו בקשה. חשוב לזכור שכל נותן אשראי אינו מעניק הלוואות "לשם שמיים", אלא מדובר בגוף שנועד למטרת רווח גרידא שסביר שאינו מעוניין להיתקל בלקוח שקיבל כספים, אך בבוא היום, לא ישיבם עם הריבית שנקבעה בין הצדדים או לא ישיבם כלל.

מחיקת רישום BDI שלילי
מחיקת רישום BDI שלילי 3

כיצד ל BDI שלילי יש השפעה על הלקוח?

כאשר ישנו BDI שלילי, מתעוררים קשיים בקבלת הלוואה, לא ניתן להנפיק פנקסי שיקים, לא ניתן לבצע שימוש בכרטיסי אשראי, ופעולות בנקאיות נפוצות חסומות בפני הלקוח.
חשוב לציין שדווקא בהלוואות משכנתא אשר נחשבות למשמעותיות והגדולות ביותר, ניתן במקרים מסויימים לזכות בהלוואה על אף שקיים כתם שרובץ על הדו"ח, וזאת מפני שאותו הגוף המלווה משעבד את הנכס לטובת ההלוואה וכך פוחת הסיכון מבחינתו.
אני ממליץ לכם בחום לקרוא את המאמר שלי בנושא קבלת משכנתא לפושטי רגל.

האם BDI שלילי ניתן למחיקה?

באופן כללי, התשובה היא כן, אך לא בכל המקרים. יש לזכור שגם לא בכל המקרים מחיקה היא הצעד הנכון היות וגם על פעולה כזו הגורמים הפיננסים מתוודעים ומתעוררת אצלם התהיה ועמה החשד – מדוע הרישום נמחק? האם יש משהו שהוסתר מאיתנו?
על כן, כדאי להיוועץ במשרד שנותן שירות על מנת שיבחן את המקרה של הלקוח על בוריו ויקבל בסיום הבדיקה את ההחלטה אשר נכונה ביותר עבורו. בחלק גדול מהמקרים, מומלץ מאוד לפעול לשיפור הדירוג מאשר לבצע מחיקה.

איזה מידע נמצא בדוחות האשראי?

1. נתונים בדבר פשיטות רגל;
2. נתונים מלשכות ההוצאה לפועל על עיקולים, הגבלות, תביעות חוב וכל עניין אחר שמתנהל;
3. נתונים בדבר היות הלקוח מוגבל או לקוח מוגבל חמור בבנק.
4. נתונים מתאגיד בנקאי בדבר התראה ששלח ללקוח על שיק ללא כיסוי
5. נתונים מתאגיד בנקאי או ממנפיק אמצעי תשלום, בדבר התראה בכתב ששלח על כוונתו לנקוט הליכים לגביית חוב.
6. נתונים בדבר אי-תשלום חובות, ממי שבעל הרישיון נוכח שהוא מקור מוסמך;
7. נתונים מבית המשפט על כך שבעל מניה או נושא משרה בחברה לא יוכל להיות דירקטור או מנהל כללי של חברה או להיות מעורב, במישרין או בעקיפין, בייסוד חברה או בניהולה;

מה השפעה של BDI שלילי?

BDI שלילי מועבר לכל הגופים הפיננסים אשר שומרים אותו ונעזרים בו ביום בו אדם ניגש לקבל אשראי. בכך, למעשה נוצר כתם שגורם לכך שמבקש ההלוואה נתקל בסירוב.

למה כדאי להיעזר בעורך דין למחיקת רישום BDI שלילי?

בשוק קיימים גופים רבים המציעים שירות של מחיקת אשראי שלילי, חלק מאותם הגופים אכן נותנים שירות מקצועי וידועים באמינותם ובתוצאות שהם משיגים, עם זאת, ישנם שרלטנים רבים המנצלים את האדם בעת חולשתו ובמצוקתו ומפזרים הבטחות שבסופו של יום – ללא כל כיסוי.
אני מציע בכל מצב שבו אתם חשים שהסתבכתם ואתם זקוקים לאוזן קשבת ולסמוך את עתידכם בידיים אמינות ומקצועיות, לפנות לעורך דין שעוסק בתחום.
עורכי דין שעוסקים בפשיטות רגל, בחלק גדול מהמקרים מעניקים שירות של מחיקת נתוני אשראי שלילי ללקוח במסגרת "החבילה".

בשל העובדה שעורכי הדין כפופים לכללי אתיקה מחמירים מאוד בכל הקשור להתנהלותם המקצועית והבינאישית עם הלקוח והיות ולעתים אותן חברות מפרות את החוק, קבלת שירות זה מעורך דין, היא פתרון אידיאלי להתרת הפלונטר.

מחיקת BDI שלילי
מחיקת רישום BDI שלילי 4

כיצד אנו מסייעים לפונים למחוק את ה"כתם" ?

ראשית, אנו מזמנים את הפונה לפגישת ייעוץ ראשונית ושומעים כל שעל ליבו. בין היתר, אנו מנסים להבין מהן המטרות שלו בנטילת האשראי, מה גובה האשראי הרצוי ומנסים להתחקות על ההיסטוריה שלו בהתנהלות מול המערכת הבנקאית.
לאחר מכן, אנו מעיינים בדוחות האשראי המצויים באותן סוכנויות, כולן, על מנת לאתר פגמים וטעויות שנפלו, ואנו לצערנו נתקלים בטעויות רבות שנעשות על ידי אותן סוכנויות שמסבות לאותם הפונים אלינו סבל רב על לא עוול בכפם.
אנו פונים לאותן סוכנויות בדרכנו בדרישה לתיקון אותם דוחות, מניסיוננו, בעלי התפקידים בסוכנויות מעניקים משקל לפנייה הנעשית מעורך דין, מה שמסייע להחיש את תיקון הדו"ח בדרך המהירה ביותר.
במקרים מסוימים בהם הטעויות גרמו לנזקים קשים עבור לקוחות או במקרים שבהם סוכנויות האשראי ממאנות לבצע את התיקון הנדרש ללא סיבה מניחה את הדעת, אנו פועלים בכל הכלים המשפטיים שעומדים לרשותנו.

שאלות נפוצות ותשובות

כמה זמן לוקח הליך מחיקת רישום BDI שלילי?

הליכים ברשות האכיפה והגבייה (הוצאה לפועל) יימחקו לאחר 3 שנים מיום סגירת תיק ההוצאה לפועל.
הליכי חדלות פירעון/ פשיטת רגל/ פירוק חברה – יימחקו אף הם לאחר 3 שנים מיום קבלת ההפטר החלוט או מיום חיסול החברה.

האם ניתן לקבל משכנתא כאשר לחובתי BDI שלילי?

כן, תלוי בנסיבות. לא קיים חוק שמחייב את הגופים הפיננסים שלא להעניק אשראי במקרה שקיים BDI שלילי ולחלופין, לא קיים חוק שמחייב אותם לתת. אך לרוב, משכנתא למרבה הפלא פחות מורכבת להשגה היות ומשועבד כאן נכס לטובת פירעון ההלוואה.

עד כמה פשיטת רגל משפיעה על ציון ה-BDI שלי?

ככל שדירוג האשראי הלא מחמיא הוא תולדה של פשיטת רגל, יהיה זה רצוי מאוד על אותו האדם שמייחל להלוואה לספק אסמכתאות לכך שפשיטת הרגל שלו נבעה בעל כורחו ולא כתוצאה מפגם מוסרי בהתנהלות שלו או כתוצאה מרצון לבצע שימוש לרעה בהליך משפטי זה על מנת להונות את הנושים.