אם אתה כמו רוב האנשים, וכאשר אתה לווה כסף או משלם משהו באמצעות כרטיס האשראי שלך, יש לך את כל הכוונה להחזיר אותו. אך לפעמים החיים מקבלים תפנית בלתי צפויה. אולי אתה התגרשת לאחרונה, איבדת את עבודתך או שעברת תאונה ולא יכולת לעבוד מספר שבועות או חודשים. ללא קשר לסיבה, משהו קרה ועכשיו אינך מצליח לעמוד בתשלומים שלך. אם מצאת את עצמך נאבק בחובות, אתה כנראה עושה כל מה שאתה יכול לעשות כדי להימנע מבקשת עזרה ממישהו אחר. ואם אתה כמו אנשים רבים, אתה גם מנסה להימנע מהגשת בקשה לפשיטת רגל.

לאנשים רבים יש מושג איך נראית פשיטת רגל על סמך סיפורים ששמעו דרך התקשורת. כשאתה חושב על מישהו שמגיש בקשה לפשיטת רגל, אתה בטח חושב על אדם שאין לו עבודה, נחסם מקבלת כרטיסי אשראי אף עבור הוצאות קלות, ועכשיו הוא נאלץ לבקש מהמשפחה והחברים כסף שיעזור להם לשלם את החוֹב. שום דבר לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. המציאות היא שמעט מאוד מקרי פשיטת רגל נראים כך. אם אתה נמצא במצב בו אתה נמצא מעל הראש עם חובות לחברות אשראי, חשבונות רפואיים או סוגים אחרים של חובות, חשוב לדעת כי פשיטת רגל עשויה להיות אופציה. פשיטת רגל אינה מתאימה לכולם, וייתכן שישנן דרכים לשלם את חובך מבלי להגיש בקשה לפשיטת רגל. להלן ארבעה סימנים שכדאי לשקול לדבר עם עורך דין פשיטות רגל.

גובי חובות לא יפסיקו להתקשר אליך

כשהטלפון מצלצל, האם אתה חושש שמדובר בגובה חובות שמתקשר אליך – שוב? אם נושים או גובי חובות ממשיכים להתקשר אליך בניסיון לגבות חוב שעבר, פשיטת רגל יכולה לעזור להפסיק את השיחות. עם זאת, אתה לא צריך להגיש פשיטת רגל רק מסיבה זו. מצד שני, אם אתה נמצא בנקודה בה גובי חובות מגישים תביעות, פשיטת רגל עשויה להיות אופציה טובה עבורך. כאשר אתה מגיש בקשה לפשיטת רגל, צו המכונה השהייה האוטומטית נכנס לתוקף באופן מיידי. זהו היבט חשוב של פשיטת רגל מכיוון שהוא מפסיק את מרבית התביעות המוגשות נגדך ומגן על כספך מפני הנושים, ובכך מעניק לחייב את האפשרות לקחת צעד אחורה ולנשום כרגיל. השהייה האוטומטית מספקת הקלה גם משיחות גביית חובות.

אתה חושב להוציא כסף מקופת הפנסיה שלך

האם אתה מתפתה להוציא כסף מתוכנית הפרישה שלך כדי להחזיר חלק מהחובות שלך? אם אתה צעיר יותר, אתה עשוי לחשוב שלקיחת כסף מקופת הפנסיה שלך זה לא עניין גדול. אחרי הכל, יש לך שנים להחזיר את זה בחזרה. עם זאת, זו חשיבה מסוכנת שיש. תוכנית הפרישה שלך מעולם לא נועדה להיות חשבון בנק אישי. הלוואה כנגד הפנסיה יכולה להיות יקרה יותר ממימון מסורתי. בנוסף, ככל שאתה מבוגר יותר, כך אתה מסכן יותר על ידי הוצאת כסף מתוכנית הפרישה שלך. לפני שתוציא כסף מתוכנית הפרישה שלך, שקול להיפגש עם עורך דין מנוסה לפשיטת רגל כדי לדון בכמה מהאפשרויות האחרות שלך.

אתה עומד מאחורי תשלומי המשכנתא או הרכב שלך

אם אתה מאחר בתשלומי המשכנתא שלך, אתה עלול להיות עצבני שהעיקול אינו רחוק מדי. פשיטת רגל אמנם אינה משחררת משכנתא או שעבוד רכב מובטח, אך היא יכולה לספק לך דרכים לסייע בניהולן. אם תחליט למסור את הבית או את הרכב שלך, תוכל לבטל את האחריות הכספית שלך לנכסים אלה.

אתה עמוס בחובות כרטיסי אשראי

אם חוב כרטיס האשראי שלך נערם ואתה עדיין מסוגל לשלם את התשלומים המינימליים בכרטיסים שלך מכיוון שאתה לא מרוויח מספיק כסף כדי להפחית את חוב כרטיס האשראי שלך, ייתכן שהגיע הזמן לשקול פשיטת רגל. כאשר אתה נפגש עם עורך דין מנוסה לפשיטת רגל, הוא יוכל לדון איתך האם פשיטת רגל היא הפיתרון הטוב ביותר למצבך. עורכי הדין גם יוכלו להסביר כיצד פשיטת רגל יכולה לתת לך התחלה כלכלית חדשה וכיצד תוכל להתקדם בעקבות פשיטת רגל. פשיטת רגל אינה מתאימה לכולם, אך אם אתה מעל הראש ולא מצליח למצוא דרך. אתה צריך לפחות להיפגש עם עורך דין מנוסה לפשיטת רגל כדי לדון באפשרויות שלך.