לפשיטת רגל עשויה להיות השפעה רצינית על מקום העבודה של החייב ועל אפשרויות התעסוקה שלו. פירוש הדבר שחיוני להבין את ההשפעה שיכולה להיות לפשיטת רגל טרם כניסה להליך ולעשות חשבון של עלות מול תועלת.
ראשית, פשיטת רגל אינה מונעת מהחייב להגיש תביעה לפיטורין שלא כדין, אם יש לחייב סיבה טובה לעשות זאת והוא זכאי להגיש תביעה. פיטורים שאינם כדין הם לרוב כאשר המעסיק מסיים את יחסי העבודה ללא סיבה מוצדקת וללא שנערך לעובד שימוע לפני כן.
אם אתה פושט רגל ואתה חושב שפוטרת מעבודתך באופן לא מוצדק או לא חוקי מכל סיבה שהיא, בעיקר עקב העובדה שאתה פושט רגל, עליך לקבל ייעוץ משפטי בכדי למצות את זכויותיך מול המעסיק. בסניף הסתדרות העובדים המקומית ניתן לקבל ייעוץ בנוגע לבעיות שנוצרו עם המעסיק ובמקרים מסוימים ההסתדרות תגיש בעקבות כך תביעה לבית הדין האזורי לעבודה.

 

האם אני צריך לספר למעסיק על פשיטת הרגל שלי?

ככלל, אינך צריך לספר למעסיק שלך אם אתה פושט רגל. עם זאת, עליך לבדוק היטב את תנאי חוזה העבודה שלך כדי לראות אם כתוב שם משהו שאתה צריך לספר למעסיק במקרה שאתה פושט רגל. זה צפוי במיוחד לחול עליך אם אתה עובד בארגון פיננסי או בתפקיד ממלכתי.

האם אאבד את עבודתי אם אפשוט רגל?

ברוב המקרים, לפשיטת רגל לא תהיה כל השפעה על חיי העבודה של החייב. עם זאת, זה לא תמיד המקרה ויכולות להיות בעיות אם אחד מהמצבים הבאים חל במקרה שלך:

  • אתה מועסק בתפקיד הכרוך בעניינים פיננסיים, כגון עבודה בבנק, והמעסיק שלך לא מוכן להמשיך להעסיק אותך בגלל פשיטת הרגל.
  • אתה מועסק במקצועות מוסדרים מסוימים הדורשים ממך רישיון או רישום ופשיטת רגל תפסול אותך כחבר בגוף המקצועי שלך. זה חל במקצועות מסוימים כמו משפטים, חשבונאות, שירותים פיננסיים ובנקאות – אם אינך בטוח אם זה חל עלייך, עליך לפנות ישירות לגוף המקצועי שלך.
  • אתה מטפל בחדלות פירעון במסגרת עבודתך, למשל בלשכת ההוצאה לפועל- ייאסר עליך לעבוד בתפקיד כאשר אתה בהליך פשיטת רגל.

גם אם החייב לא יאבד את עבודתו, הוא עלול לגלות כי פשיטת רגל גורמת לבעיות אחרות בעבודה שלו, כמו למשל:

  • ייתכן שיהיה קשה יותר להשיג עבודה בענפים מסוימים בעתיד, כגון: שירות המדינה, המשטרה או חברת אבטחה.
  • המעסיק עשוי להציב מגבלות על סוג העבודה שהחייב יכול לעשות.

חשוב לברר אם ההעסקה מושפעת לפני שמוגשת בקשה לכניסה להליכי פשיטת רגל. בכל מקרה שחייב מרגיש שזכויות העבודה שלה הופרו, רצוי להתייעץ עם עו"ד פשיטת הרגל שלו.