זה יכול להיות מאוד מתסכל כאשר עורך דין שסמכת עליו שיעזור לך בבעיה משפטית, הפר את האמון המיוחל בין הצדדים. כאשר שוכרים עורך דין, עושים זאת לרוב מתוך אמון ובביטחון. חשוב לי להדגיש שרוב עורכי הדין הם אמינים ועושים עבודה טובה עבור לקוחותיהם. עם זאת, למרבה הצער, יש גם כאלו שמועלים באמון הלקוח ולעתים אף מועלים בכספו או שמתרשלים בטיפול באופן שגורם נזק רב ללקוח. אם עורך הדין שלך עשה משהו לא בסדר, אולי כדאי לשקול להגיש תביעה נגד עורך דין בגין רשלנות. כאשר תובעים עורך דין בגין רשלנות מקצועית, קיים צורך להראות כי עורך הדין לא השתמש במיומנות המצופה ממנו ובזהירות המתבקשת שרוב עורכי הדין משתמשים בהם במצבים דומים.

חשוב להדגיש שעצם העובדה שהפסדת בתביעה או בבקשה כלשהי במסגרת התיק שלך, זה לא בהכרח אומר שעורך הדין שלך נהג ברשלנות. בכל מקרה, צד אחד ינצח וצד שני יפסיד, למרות המיומנות והניסיון של עורכי הדין בכל צד. במקום זאת, רשלנות מתייחסת לטעויות של עורך דין שעורכי דין אחרים לא היו עושים.

כדי לזכות בתביעה נגד עורך דין בגין רשלנות, עליך להראות כי:

למה אני עוסק בייצוג תובעים נגד עורכי דין?

כעורך דין, חרטתי על הדגל שמשרדי יעניק ליווי וסיוע משפטי בעיקר לצד החלש, בכל התחומים המשפטיים שמשרדי עוסק בהם. לצערי, מדי יום אני מקבל טלפונים מאזרחים מתוסכלים וכאובים מכל המגזרים ומכל האזורים בארץ שנפגעו מעורכי דין, שמספרים לי סיפורים קשים על נטישת התיק ללא הודעה מוקדמת, אי מענה, נטילת כסף ללא מתן שירות, טיפול לקוי ורשלני, הונאות ואף חמור מכך.
אני סבור שעורכי דין שמעלו בתפקידם מכתימים ציבור שלם של עורכי הדין שרובם המוחלט הגונים ומקצועיים. כמו כן אני מאמין שחובה על כל מי שנפגע על ידי עורך דין לשקול לנקוט נגדו בהליכים, בין משפטיים ובין אתיים, וזאת, על מנת להציל לקוחות אחרים שעלולים ליפול אף הם קורבנות לאותם עורכי דין סוררים.

כיום, אני מנהל מערכה מול מספר עורכי דין  שחלק מהמאבקים שלי אף זכה לסיקור תקשורתי. 
אני נתון לאיומים, ללחצים כבדים, העלבות ותלונות שווא מצד אותם עורכי דין אך אני גאה להניף את דגל הצדק למען חברה טובה יותר ושום דבר לא ישבור אותי, כי אני עושה הכל מתוך אמונה בערכים מסוימים ובמוסכמות שאסור לסטות מהם.

תן לנו להשיג לך את הפיצוי ההולם שמגיע לך במהירות וביעילות!

משרדנו מייצג תובעים בתביעות נגד עורכי דין בהצלחה רבה.  לתיאום פגישת ייעוץ נא השאר את פרטייך ונחזור אליך בתוך 24 שעות

מתי יש להגיש תביעה נגד עורך דין?

ישנן מגוון דרכים בהן אתה עלול להרגיש שנעשה לך עוול, מה שמוביל אותך לרצות להגיש תביעה נגד עורך דין בגין רשלנות.

מתי רשלנות באה לידי ביטוי?
להלן מספר תלונות נפוצות שיש ללקוחות על עורכי הדין שלהם, לצד ניתוח האם פעולתו (או חוסר המעש, לפי העניין) של עורך הדין מהווה רשלנות. 

עורך הדין שלך מפסיק לעבוד על התיק שלך. ככל שעורך הדין שלך יתעלם ממך ומהתיק שלך, כך גדל הסיכוי שזה יגיע לכדי רשלנות. עליך לפעול במהירות כדי לוודא שהתיק שלך מטופל כראוי ולהשיג עורך דין נוסף במידת הצורך. כתיבה או פקס של מכתב המביע את חששותיך ובקשת פגישה היא צעד ראשון טוב.

התביעה שלך נמחקה או נדחתה מבית המשפט כי עורך הדין שלך לא עבד. ייתכן שמדובר ברשלנות. הקושי שלך יהיה להוכיח לא רק שעורך הדין שלך טיפל לא נכון בתיק, אלא שאם טיפלתם נכון, הייתם יכולים לזכות ולגבות פסק דין. אם אתה מצליח ומקבל פסק דין נגד עורך הדין שלך, אז עורך הדין אחראי לכל הכסף שהיית יכול לזכות בו לו התיק היה מטופל כראוי.

עורך הדין שלך ממליץ על פשרה בהרבה פחות כסף ממה שהיא שווה במקרה שלך. זו לא תמיד רשלנות. ייתכן שעורך הדין שלך נתן לך אומדן מנופח של שווי התיק שלך כדי לעודד אותך להעסיק אותה.

עם זאת, לעתים רבות עורכי דין חותרים להשגת פשרה מהירה על מנת לזכות בשכר הטרחה כמה שיותר מהר, וזאת, אף מבלי ליידע את הלקוח או להציג בפניו מידע שגוי ומוטעה על מנת שיאות להסכים.
במקרה כזה, קבל את התיק שלך מעורך הדין שלך וקבל חוות דעת נוספת על המקרה שלך. אם עורך דין בעל מוניטין אחר סבור שממליצים לך להסתפק במעט מדי, שקול להחליף עורך דין.

עורך הדין שלך מיישב את התיק שלך ללא אישורך. מדובר ברשלנות, שכן עורך דין אינו רשאי להסכים לפשרה ללא אישור הלקוח. אולם כדי להצליח בתיק רשלנות בתביעה נגד עורך דין, יהיה עליך להוכיח כי הפשרה שביצע עורך הדין שלך היתה על פחות ממה ששווה התיק שלך.

אתה רואה את עורך הדין שלך מתרועע עם עורך הדין עבור היריב שלך. אין מדובר ברשלנות או בהפרת אתיקה של עורך דין. אין שום דבר רע מבחינה אתית בעורכי דין שנהנים מאינטראקציות חברתיות. אם עורכי הדין היריבים מדברים על המקרה שלך, לעומת זאת, ועורך הדין שלך יניח משהו שאמרת בסודיות, זו תהיה הפרה ברורה של חובת עורך הדין שלך כלפיך.

אתה חושד שעורך הדין שלך השתמש לרעה בכסף ששילמת בתור כספי נאמנות. גניבת כספו של לקוח היא רשלנות חמורה ואף עבירה פלילית, כי על עורך הדין שלך יש חובה להשתמש בכספים שלך רק למקרה שלך.

אם אתה חושד ברצינות שעורך הדין שלך השתמש לרעה בכל כסף שהוא מחזיק עבורך בנאמנות, התלונן מיד לועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין. למרות שרוב מוחלט של התלונות המוגשות לועדת האתיקה נדחות וזאת, לאחר חודשים ושנים, תלונות על גניבת כספי לקוחות נלקחות כמעט תמיד ברצינות, ולכן כדאי לקבל מענה מהיר. 

נפגעת על ידי עורך דין? מגיע לך פיצוי!

פנו אליי עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ, ואני מבטיח להשיג לכם את כל הכספים שמגיעים לכם

חלופות לתביעה נגד עורכי דין

לא בכל המקרים צריך להיחפז להגיש תביעה, למרות הכעס, האכזבה ותחושת האובדן. ישנן מספר חלופות לתביעה נגד עורך דין.

  1. אם עורך הדין הפר את כללי האתיקה הראויה, ניתן להגיש תלונה לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין. חשוב להדגיש שועדת האתיקה אינה גוף שיפוטי ואינה מיישבת סכסוכים, כך שאין לה כל סמכות בדין להכריע ולפסוק פיצויים. ועדת האתיקה נכנסת לתמונה כאשר עו"ד הפר את כללי האתיקה ואז נשקלת הגשת קובלנה לשם ביצוע הליכים משמעתיים. 
  2. אם אתה חולק על גובה שכר הטרחה עם עורך הדין שלך, סביר להניח שגם הועדה לסכסוכי שכר טרחה של לשכת עורכי הדין יכולה לעזור לך לקבל החלטה מחוץ לבית המשפט.
  3. ניתן ואף הכרחי לשכור עורך דין אחר כדי להשלים או לתקן את התיק שלך ולהשיג את התוצאה שאתה צריך.
  4. ניתן גם יכול לשכור עורך דין לנהל משא ומתן עם עורך הדין הבעייתי ולקבל פשרה על הטעויות שנעשו במקרה שלך.